Junija je šolska torba res že zelo težka!
A tudi med šolskim letom se velikokrat zdi, da je treba v šolo odnesti čisto vse učbenike, delovne zvezke in učne pripomočke. Hrbti učencev se potem zvijajo pod težo bremena, ki visi na ramenih, in to seveda ni zdravo.
Na številnih šolah so se zato na svetih staršev v teh dneh pogovarjali, ali učenci res potrebujejo toliko delovnih zvezkov.
Udeleženci 28. otroškega parlamenta pa so predlagali, da bi namesto zvezkov, delovnih zvezkov in učbenikov v šolah uporabljali tablične računalnike.
Bi bilo to smiselno?
V nekaterih državah so tak način poučevanja že preizkusili.
»Ponekod so za nakup tehnološke opreme za učitelje in učence porabili ogromno denarja. A pozabili so, da morajo učitelji znati tehnologijo uporabljati tako, da bodo z njo učencem pomagali k boljšemu znanju,« pravi ugledni britanski strokovnjak za izobraževanje Ian Gilbert.
Tehnologija ne bo izginila, zato jo je smiselno vključevati v šolske sisteme. Toda pomembno je, kaj z njo storimo. »Tehnologija je samo orodje. Če ne znamo izkoristiti vseh njenih prednosti, ni smiselno trošiti denarja zanjo,« dodaja.
V svoji knjigi Why Do I Need a Teacher When I’ve Got Google? (Zakaj potrebujem učitelja, če imam Google?) pojasnjuje, da je naloga učiteljev danes drugačna, kot je bila nekdaj. A še vedno je ta zelo velika!
Učitelji bi morali obvladati uporabo tehnologije, obenem pa nenehno preverjati, ali res prispeva k boljšemu znanju.
Vsej tehnologiji navkljub pa ne smemo pozabiti, da smo bitja narave, meni Gilbert.
»Nujno potrebujemo čas brez ekranov, čas za druženje in čas za trenutke v naravi.«
Za razmislek
- Kako težka je tvoja šolska torba?
- Koliko časa dnevno preživiš za zaslonom?
- Česa bi se lažje naučil z uporabo tehnologije?
***
Rubrika Tehnologija nastaja v sodelovanju s podjetjem A1. Vsebine izbiramo in pripravljamo v uredništvu.