Se strinjate s trditvijo, da je matematika lahko lepa, zanimiva, preprosta in zabavna?
Mnogi otroci so zelo uspešni v matematiki, a veliko je tudi takih, ki je ne marajo.
Kaj narediti, da bi jo vzljubili?
Odgovor na to vprašanje pozna Britanec Colin Hegarty. Pri svojem delu je tako uspešen, da so ga predlagali za ugledno priznanje fundacije Varkey.
Z njim od lani nagradijo učitelje, ki so se najbolj izkazali; veljajo za nekakšne učiteljske Nobelove nagrade.
Tudi v Sloveniji si posamezniki prizadevajo, da bi bila matematika zanimiva za šolarje, zato so jim pripravili različne spletne učne pripomočke.
Najmlajšim pomagajo na portalu sos-sola.si. Alenka, Jure in Sašo Knez namreč menijo, da imajo učenci kasneje težave, ker v prvi treh letih snovi ne utrdijo dovolj.
Spletno vadnico za učence do petega razreda je zasnovala Zvonka Kos.
Andrej P. Škraba pa je portal astra.si zasnoval za vse učence, osnovnošolce in dijake. Prepričan je, da je matematika osovražena, ker jo v šolah poučujejo le kot skupek računskih postopkov. A matematika je po njegovem veliko več. Je zgodba o človeškem umu in napredku civilizacije – njene znanosti, filozofije in umetnosti.
Pred 400 leti je veljalo, da je samo četrtina prebivalstva zmožna brati. »Danes vemo, da lahko berejo skoraj vsi. Moja vizija je enaka za matematiko,« pravi Škraba.
Matematika je, dodaja, jezik znanosti, ta pa je odgovor na izzive, ki še prihajajo. »Če mladih ne bomo navdušili za matematiko, jim bomo zaprli vrata v industrijah prihodnosti,« je prepričan.
Za razmislek
- Kako ti gre matematika?
- Kaj lahko narediš, da ti bo šla (še) bolje?
- Ali si zadovoljen s tem, kako jo učijo v šoli?