Koliko embalaže odvržeš na dan?
Evropski teden zmanjševanja odpadkov letos v ospredje postavlja prav embalažo.
Onesnaževanje okolja je države spodbudilo, da zmanjšajo uporabo plastike. Tako je Evropska unija pred leti prepovedala uporabo plastičnih slamic.
Večina nas je z leti tudi ozavestila, da se plastika ne razgradi, zato smo se je začeli izogibati.
Mnoge korporacije pa žal prav našo skrb za okolje izkoriščajo za svoj dobiček.
Okolju prijaznejše alternative, denimo papirnate, so namreč pogosto dražje.
Ob tem moramo biti previdni.
Belgijska raziskovalna skupina je pokazala, da papirnate slamice niso nujno boljše za okolje kot plastične.
Vsebujejo namreč snovi, ki so znane kot »večne kemikalije«, saj so v okolju in tudi v telesih izjemno obstojne.
![Koliko plastike dejansko recikliramo? Vir: Profimedia](https://casoris.si/wp-content/uploads/2023/11/profimedia-0823647608-1024x680.jpg)
Zveza potrošnikov Slovenije je nedavno poročala, da nekateri proizvajalci, kot so Coca-Cola HBC, Danone in Nestle Waters, zavajajo o možnosti recikliranja plastenk.
Zanje trdijo, da so »100-odstotno reciklirane« ali »reciklabilne«. To je zavajajoče, saj namigujejo, da je ta plastika okolju prijazna.
V tem primeru lahko gre za greenwashing.
![Problematična je predvsem plastika za enkratno uporabo. Foto: Pradip Paswan/Wikimedia Commons/CC BY-SA 4.0](https://casoris.si/wp-content/uploads/2022/08/water-polution45.jpg)
Zakaj? Podjetja ne morejo namreč zagotoviti, da bo plastenka v celoti reciklirana, tudi če jo bo potrošnik pravilno odvrgel.
Plastenka je v vsakem primeru namenjena samo enkratni uporabi, zato na njej sploh ne bi smelo biti oznak, ki namigujejo na njeno okoljsko sprejemljivost.
Boštjan Okorn, Zveza potrošnikov Slovenije
Namesto kupovanja »zelenih« materialov za enkratno uporabo raje pomisli, ali stvar sploh potrebuješ.
Najbolj zelena možnost je, da uporabljaš slamice in steklenice, ki jih lahko večkrat uporabiš.
Slovarček
Reciklabilen pomeni, da ga je mogoče reciklirati.
Greenwashing je zeleno zavajanje; oblika oglaševanja, kjer javnost prepričujejo, da so izdelki, cilji in politika nekega podjetja okolju prijazni.
Za razmislek
- Kaj je reciklaža?
- Uporabljaš slamice? Za katere pijače?
- Kako se lahko še obnašaš okolju prijazno?
![Podprite Časoris ozka pasica Časko](https://casoris.si/wp-content/uploads/2022/12/podprite-casoris-2.png)