fbpx
Časoris

Znam sam, čeprav imam posebne potrebe

Še do pred kratkim je šolanje pomenilo, da učenci sedijo v razredu in spremljajo razlago učitelja, ki stoji pred tablo.

Sedaj pouk poteka malce drugače; učenci spremljajo učiteljevo razlago iz udobja doma preko različnih spletnih učilnic, pisnih navodil, video učnih ur ali drugačnih gradiv, ki jim jih posredujejo učitelji. 

Šolanje na daljavo tako od učiteljev kot tudi od učencev in staršev, ki so sedaj primorani prevzeti določeno mero učiteljeve vloge, zahteva prilagoditve, veliko mero iznajdljivosti, časa in truda ter učenja in spoznavanja novih načinov in oblik dela.

Po informacijah, pridobljenih od različnih specialnih in rehabilitacijskih pedagoginj, ki poučujejo v posebnem programu vzgoje in izobraževanja, lahko povzamem, da se tudi one na novo učijo uporabe različnih pristopov poučevanja na daljavo.

Izziv pa ni le delo z novimi tehnologijami, ampak tudi priprava pestrih in zanimivih ur, ki bodo učence tudi prek zaslonov motivirale za delo in jim omogočile kvalitetno učenje.

Pri pripravi gradiva je potrebno upoštevati še sposobnosti staršev, ki običajno nimajo ustreznega pedagoškega znanja, in dostopnost določenih pripomočkov (predvsem računalnika, tiskalnika in drugih podobnih naprav, ki so zelo uporabne, če že ne nujne pri takem načinu dela).

Pri vsem tem pa so v prvi vrsti še vedno otroci, ki so zaradi trenutnih razmer zmedeni, prestrašeni in negotovi, prav tako ali še bolj kot odrasli, a si ne glede na vse zaslužijo kvalitetno pridobivanje novih znanj in veščin.

Učenci s posebnimi potrebami, ki obiskujejo posebni program vzgoje in izobraževanja, potrebujejo še dodatna konkretna ponazorila in individualen pristop pedagoga, kar pa je pri pouku na daljavo oteženo, saj ta nima neposrednega kontakta z učenci.

Specialna in rehabilitacijska pedagoginja, ki poučuje na prvi stopnji posebnega programa, poučevanje na daljavo opisuje kot »mrtvo delo«, saj ne dobiva takojšnjih povratnih informacij in odzivov učencev.

Zato so za to delo zelo uporabni učni videoposnetki, ki po besedah druge specialne in rehabilitacijske pedagoginje, ki prav tako uči v posebnem programu, pripomorejo, da učenci začutijo in vidijo učitelja, ta pa jih lahko dodatno spodbuja, motivira in usmerja.

Vse to je spodbudilo tudi nas, študentke drugega letnika specialne in rehabilitacijske pedagogike Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, da smo se študijskih obveznosti lotile nekoliko drugače. 

V sklopu študija namreč izdelamo veliko priročnega poučnega gradiva, ki smo se ga sedaj odločile deliti z vsemi, ki bi ga lahko potrebovali.

Navdihnjene s trenutno situacijo smo se lotile še pripravljanja učnih videoposnetkov, ki so zelo uporabni za takojšnjo uporabo v praksi.

Naše gradivo je namenjeno predvsem učencem, ki obiskujejo posebni program vzgoje in izobraževanja, primerno pa je tudi za druge, predvsem predšolske otroke.

Vsebine nenehno dopolnjujemo tudi z vsebinami, primernimi tako za učence kot tudi za odrasle. Pripravljamo učne posnetke, kjer se učimo o pomembnosti umivanja rok in izdelavi preproste zaščitne maske, pa tudi o barvah, značilnostih pomladi, delih telesa.

Skupaj lahko skuhamo puding ali cvetačno juho, spoznamo psa ali mačko, se razmigamo s prečkanjem morja ali s plesom in še mnogo drugega.

Med vsebinami lahko najdete tudi preproste recepte za okusne jedi in pa pravljice, prirejene za lahko branje, tako da jih razumemo vsi.

In kako dostopati do naših vsebin? Vabljeni, da pogledate na našo stran Znam sam na Facebooku, prebrskate uporabna gradiva na naši Google Drive strani in na YouTubu poiščete kanal Znam sam.

Me se bomo še naprej trudile in pripravljale kvalitetne vsebine, vas pa vabimo, da nas spremljate in si popestrite učenje na daljavo.

Tako bo čas, ko ne moremo v šolskih klopeh slediti običajnemu pouku, hitreje minil in se bomo v šolo vrnili polni novega znanja in domačih dogodivščin. 

Klara Vrabec, študentka 2. letnika Specialne in rehabilitacijske pedagogike Pedagoške fakultete UL

Časoris

Časoris

V Časorisu s svojimi zapisi in razmišljanji gostujejo tudi otroci, učitelji, ravnatelji, strokovnjaki in starši.
V prispevkih je zapisano njihovo mnenje, ki ne izraža nujno stališč uredništva.

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.