fbpx
Časoris
Spletni kriminal. Vir: Unsplash
Vir: Unsplash

Začetek pouka na daljavo in začetek »težav na daljavo«

Za učitelji, učenci, starši in ponudniki internetnih storitev za izobraževanje na daljavo je zelo pester teden.

V prvem tednu jesenskega izobraževanja na daljavo so se pojavile zelo različne težave. Do njih je prihajalo pri prijavi in preobremenjenosti strežnikov in sistemov za podporo učenju na daljavo, kar je otežilo dostopnost in zelo upočasnilo njihovo delovanje. Pokazale so se tudi nekatere napake na programski opremi, ki se izrazijo šele ob res hudi obremenitvi.

Ko so bile vse te težave odpravljene, pa so se pojavili še hekerski napadi na Arnesove spletne učilnice, ki so za kratek čas izredno upočasnili njihovo delovanje.

Poleg tega so izredno situacijo izkoristili še prevaranti s »phishing« sporočili, ki so nagovarjala uporabnike storitev. V času izrednih dogodkov smo namreč veliko bolj dovzetni za prevare.

A to žal ni bilo vse. Že v ponedeljek smo na projektu Safe.si dobili prošnjo za pomoč z ene izmed slovenskih osnovnih šol.

»Učiteljica je z učenci 9. razreda prek video konference v živo izvajala pouk z vklopljeno kamero. Eden izmed učencev pa je učno uro snemal in objavil prek Snapchata. Posledica tega je bila, da so se ob tem pojavili žaljivi komentarji o učiteljici. Ena izmed učenk je k sreči naredila posnetek zaslona in ga posredovala učiteljici. Kaj lahko naredimo, da zaščitimo učiteljico? Imeli smo že več izobraževanj za učence na to temo.«

Kaj lahko šola naredi v takem primeru?

Najbolj pomemben je hiter in odločen odziv šole, saj s tem da jasno sporočilo storilcem in vsem ostalim na šoli, da tako početje ni sprejemljivo in da povzročitelj nosi posledice svojih dejanj.

Gre namreč za nasilje nad učiteljico. Take oblike nadlegovanja lahko zelo resno vplivajo na potek izobraževanja na celi šoli. Ni namreč izpostavljena le učiteljica, ki doživlja zlorabo. Vsi učitelji na šoli se s tem zavedo, da se to lahko zgodi tudi njim.

Težko je pričakovati, da učitelj izvaja pouk pod takim pritiskom, ne da bi to vplivalo na kakovost njegovega dela. Če svojim učencem ne more zaupati, se to gotovo odrazi tudi pri poučevanju.

Priporočljivo je, da se vodstvo šole čim prej pogovori z vpletenimi učenci in zahteva, da posnetke nemudoma izbrišejo in se zavežejo, da jih ne bodo obnovili. Vsi morajo prenehati z deljenjem posnetkov in komentarjev. Na ta pogovor je priporočljivo povabiti tudi predstavnika policije, ki šoli pomaga pri tem, da jasno pove, zakaj je to prepovedano in nesprejemljivo.  

V konkretnem primeru pa je šlo za mladoletne osebe, stare 14 let ali več, ki so že kazensko odgovorne.

Učiteljica lahko poišče pravno pomoč in sproži zasebno tožbo proti storilcem, če ti morda ne bi želeli takoj odstraniti posnetkov. V Sloveniji so že bili podobni primeri, ko je sodišče razsodilo v korist žrtve in dosodilo odškodnino.

Vodstvo šole naj hkrati skliče sestanek z vsemi starši vpletenih učencev in tudi njim jasno pove, da je tako vedenje nesprejemljivo in da ti učenci ogrožajo normalno delovanje učnega procesa celotne šole in da so zaradi takšnega vedenja ogroženi vsi učitelji. Smiselno je, da je tudi na tem sestanku prisoten predstavnik policije.

Ker se je glavnina dogajanja odvijala na Snapchatu, je priporočljivo, da šola zlorabo prijavi na njihovo prijavno točko. Če se posnetki pojavijo na drugih družabnih omrežjih, pa je dobro poiskati tudi navodila za odstranjevanje problematičnih posnetkov.

To žal ni bil edini incident v tem tednu. Ena izmed osnovnih šol je vdor, ki se je zgodil v spletni učilnici, predstavila kar na svoji spletni strani.

Za konec le to: Ne dopustimo, da bi tisti otroci in mladostniki, ki si privoščijo takšne »šale« – zaradi nepremišljenosti ali pa zaradi pomanjkanja empatije – vplivali na to, da bi se pouk na daljavo, ki je že tako naporen za vse vpletene, spremenil v mučno situacijo.

Otroci si želijo, da bi jim učitelji zaupali, in učitelji si želijo, da bi lahko tudi v teh razmerah otrokom predali znanje, ki ga bodo še kako zelo potrebovali na svoji življenjski poti. Znanja, ki ga lahko dobijo od dobrega učitelja, pač ne morejo nadomestiti informacije in dezinformacije, ki so jim izpostavljeni na spletu.

Maja

Maja

Vreča dela na Arnesu in sodeluje v projektu Safe.si. Želi si, da bi čim več ljudi razumelo ozadja novih tehnologij - da bi bili več kot le uporabniki, da bi bili pametni uporabniki interneta.

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.