Kaj najraje gledaš po televiziji? Risanke? Nanizanke? Filme? Morda celo oglase?
Oglasi imajo hecno navado, da se pojavijo takrat, kadar je najbolj napeto, zato nas ponavadi zmotijo in jih največkrat preskočimo.
Toda nekateri oglasi so zelo domiselni in zabavni, predvsem pa gledalcem predajajo pomembno sporočilo.
Takšen je tudi oglas študenta iz Nemčije za superge podjetja Adidas. Zamislil si je zgodbo o nekdanjem tekaču, ki živi v domu za ostarele. Tam je osamljen in izgubljen. Sanja o tem, da bi bil spet svoboden.
V kotu zagleda superge. Obuje si jih, a ker je star in bolan, ga zdravniki ne pustijo skozi vrata. Začne telovaditi in s svojo vztrajnostjo prepriča prijatelje, ki mu nazadnje pomagajo, da se s tekom osvobodi.
Take oglase po televiziji sicer redko predvajajo. Najdemo jih lahko denimo na YouTubu.
In kaj sploh so oglasi? To so objave, s katerimi želijo podjetja gledalcem predstaviti svoje izdelke in jih prepričati, da jih kupijo.
Pozorni pa moramo biti, ker morda ni tako, kot je videti.
Če zaupamo oglasom, kupimo izdelek, ker mislimo, da bomo res odstranili tudi največjo umazanijo. Potem doma drgnemo in drgnemo, madež pa ostaja.
Pri snemanju oglasov namreč uporabljajo posebne učinke. Zato so avtomobili videti hitrejši, perilo bolj belo, obrazi pa bolj gladki.
Številni oglasi so zelo dolgočasni in prav nič zabavni. Nekaterih tudi krepijo sporočila, ki so že zastarela. Na primer ta, da štedilnik drgnejo ženske, z avtomobili pa naokrog divjajo moški.
Ko si naslednjič zaželiš izdelek iz oglasa, zato dobro premisli in se vprašaj, ali ga res potrebuješ in ali boš z njim res zadovoljen. Če tega ne veš, vprašaj starše.
Slovarček
Potrošnik je kupec.
Za razmislek
- Zakaj podjetja snemajo oglase?
- Si tudi ti kdaj že kupila izdelek, ki si ga videla po televiziji?
- Kje najraje spremljaš risanke ali oddaje?