Kampanja se je začela v petek, njen pokrovitelj je predsednik republike Borut Pahor. Tudi politiki in gospodarstveniki so se zavezali, da bodo sprejeli ukrepe za večjo bralno kulturo, med drugim z akcijo Eno podjetje, ena knjiga.
Samo skupaj bomo lahko izboljšali slabo pismenost in nezadostno bralno kulturo na Slovenskem, pravi ena od ambasadork branja Manca Košir. Opozarja, da po podatkih iz raziskav:
- 48 odstotkov Slovencev ni v zadnjem letu kupilo niti ene knjige
- 42 odstotkov Slovencev ni v zadnjem letu prebralo niti ene knjige
- 25 odstotkov odraslih Slovencev je funkcionalno nepismenih
A ljudje, ki berejo, so bolj zdravi in živijo dlje, dodaja Manca Košir, ki je sama velika ljubiteljica knjig.
»Torej je branje koristno tudi kot preventiva za boljše zdravje Slovenk in Slovencev!«
Zato je moto ambasadorjev kampanje: »Branje je zdravo zate in za državo.«
Z nacionalno kampanjo Slovenija bere želijo doseči, da bomo Slovenci postali narod bralcev, Slovenija pa država branja. Obenem želijo opozoriti, da se zato, ker Slovenci že vrsto let bolj malo beremo, naša država in tudi vsi njeni prebivalci ne razvijamo, kot bi se lahko.
Slovarček
Kampanja je organizirana dejavnost z določenim ciljem.
Moto je kratko izražena misel, navadno na začetku poglavja.
Za razmislek
- Zakaj je branje koristno?
- Kaj najraje bereš?
- Kaj narediš, ko odložiš knjigo, ki ti je bila všeč?