Časoris
Otroci pogosto skušajo prikriti slabe ocene. Vir: Adobe Stock
Otroci pogosto skušajo prikriti slabe ocene. Vir: Adobe Stock

Slaba ocena za marsikaterega otroka pomeni dramo

Tik pred koncem šolskega polletja smo in v mnogih družinah vlada izredno stanje.

Bo otrok popravil slabo oceno ali celo več slabih ocen?

Oče pomaga pri matematiki, teta pri slovenščini, soseda morda pri kemiji. Nekomu, ki sicer dobiva kolajne pri enem športu, grozi negativna ocena iz telovadbe.

Ne vem, zakaj.

Morda ne mara skupinskih iger, morda teče prepočasi.

Skupno je bilo na šolah izvedenih 32.651 izpitov splošne mature. 963 zunanjih ocenjevalcev je ocenilo 72.974 izpitnih pol. Vir: Pexels
Vir: Pexels

Vrstijo se testna preverjanja znanja. Pišejo se popravni testi. Ponekod ves razred, drugje polovica razreda, le tisti, ki so pisali negativno.

Druga polovica je pisala največ zadostno. V prvem polletju jim je odpadlo več ur tega predmeta. Učno snov so zato obravnavali na hitro.

Za ponavljanje ni bilo časa.

Večkrat obiščem učiteljico, ki bo letos praznovala stoletnico. Poleg aktualnih tem se v pogovoru pogosto lotevava njenega poučevanja.

Če starši vztrajajo, da se mora otrok naučiti računati, mu morajo napisati dodatne račune. Če hočejo, da bo znal pravilno napisati črke, ga morajo naučiti potez, seveda, če to obvladajo. Starši prevzemajo vlogo učiteljev. Vir: Freepik
Vir: Freepik

Pravi, da ni odnehala prej, dokler otrok ni razumel naloge. Iskala je različne prijeme, pri sebi. Smatrala je, da je ona odgovorna za otrokovo znanje. Verjetno tudi zato ni imela nikoli težav z disciplino.

Otroci so ji zaupali, verjeli so, da jim bo pomagala. Od nekaterih je zahtevala več, od drugih manj, pa zato pri prvih ni bilo zamere.

Njeni učenci jo še vedno vabijo na obletnice, čeprav so se njihove vrste že razredčile.

Včasih primerjam svoje šolanje s šolanjem današnjih otrok in mladine. Razmišljam, da mi je bilo bolje, kot je zdaj večini. Bolje mi je bilo, ker starši niso imeli kakih posebnih ambicij, pričakovanj. Vsaj izražali jih niso.

Nekoč je bilo pomembno predvsem to, da je šel mlad človek čim prej v službo. Kdor je bil za službo še premlad, je nadaljeval s šolo.

Nekateri zato, da bi premostili čas, ki je bil potreben za sprejem na delo v tovarni, drugi pa so morda sledili zastavljenemu cilju, doseči izbrani poklic.

Otroci so zaradi epidemije v hudi stiski. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Hočem reči, da je bila psihološka obremenitev zaradi šole nekoč manjša.

Če bi razmišljali poenostavljeno, bi lahko rekli, da so današnji starši skrbnejši od nekdanjih. Prizadevnejši, bolj požrtvovalni, želijo, da bi bilo otrokom dobro, bolje kot njim.

Bi za svoje starše zato lahko rekla, da niso bili skrbni, da jim ni bilo mar zame, za mojo prihodnost? Nikakor ne.

Le obremenili so me manj in zato mislim, da nam je bilo nekoč lažje, kot je današnjim mladim.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.