Slovenija tudi letos sodeluje v mednarodni raziskavi o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti PISA, ki jo izvaja Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj, ter omogoča primerjavo dosežkov učenk in učencev po svetu (OECD).
Na srednjih, nekaterih osnovnih šolah in organizacijah za izobraževanje odraslih med 3. marcem in 25. aprilom poteka zbiranje podatkov o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti petnajstletnikov.
Raziskavo pri nas vse od vključitve vanjo koordinira in izvaja Pedagoški inštitut.
V njej sodeluje približno 6400 dijakinj in dijakov ter učenk in učencev, ki rešujejo preizkus znanja in odgovarjajo na vprašalnik o svojih izobraževalnih okoliščinah.
Vključeni so tudi ravnatelji sodelujočih šol, saj njihovi odgovori prispevajo k boljšemu razumevanju pogojev izobraževanja.
Zbrani podatki omogočajo spremljanje trendov v doseganju ravni bralne, matematične in naravoslovne pismenosti slovenskih petnajstletnikov in petnajstletnic ter primerjavo teh ravni z drugimi državami.
Rezultati raziskave so podlaga za ugotavljanje kakovosti izobraževalnega sistema ter učinkov sprememb v šolskem sistemu.
K temu pomembno prispevajo vsi dijaki, dijakinje, učenci in učenke ter ravnatelji in ravnateljice, ki svoj čas posvetijo sodelovanju v raziskavi.
Nenazadnje tudi starši sodelujočih s soglasjem za njihovo sodelovanje ter šolski koordinatorji in koordinatorice, ki v sodelovanju s sodelavkami in sodelavci Pedagoškega inštituta organizirajo zbiranje podatkov na svoji šoli.
Vsem skupaj se zahvaljujemo za sodelovanje, ki prispeva k uspešni izvedbi raziskave PISA 2025.