Časoris
Kar preverite, koliko otrok z odločbami ne obvlada tvorjenja povedi. In to je njihova poglavitna težava, ki bi jo lahko odpravili. Foto: Martinmark/Dreamstime
Kar preverite, koliko otrok z odločbami ne obvlada tvorjenja povedi. In to je njihova poglavitna težava, ki bi jo lahko odpravili. Foto: Martinmark/Dreamstime

Odločbe za usmerjanje otrok: nuja ali privilegij?

Kaj se dogaja pred in med čakanjem na odločbo za usmerjanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami?

O tem sem dobila nekaj pomembnih informacij na predavanju dr. Natalije Vovk Ornik Pogled na izzive v procesu usmerjanja otrok s posebnimi potrebami.

Potekalo je v okviru občnega zbora Društva Bravo, društva za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami.

Društvo Bravo:

  • skrbi za ozaveščanje staršev, učiteljev in širše javnosti o teh specifičnih težavah pri učenju,
  • pripravlja gradiva,
  • izdaja bilten s strokovnimi prispevki,
  • organizira pomoč otrokom in mladostnikom pri učenju,
  • s svojimi strokovnjaki sodeluje pri oblikovanju zakonskih določil in drugih pravnih aktov, ki obravnavajo osebe s posebnimi potrebami in
  • bedi nad poskusi sprememb v njihovo škodo.

Prav tako izdeluje gradiva za starše, učitelje, učence, tutorje, ki pomagajo otrokom in mladostnikom s temi motnjami.

Koliko šolnikov pozna njihova gradiva, ki jih brezplačno pošiljajo po šolah?

Strokovnjaki te skupine so izdelali tudi kriterije za Petstopenjski slovenski model obravnave otrok z učnimi težavami.

Osebe z disleksijo imajo domišljijo, so ustvarjalne in izvirne. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Model obravnave otrok z učnimi težavami

1. stopnja

80 odstotkov učencev z učnimi težavami (prva stopnja) naj bi dobilo podporo in pomoč v razredu od učitelja. Z dobro poučevalno prakso in preventivnimi ukrepi naj bi večina svoje težave obvladala.

2. in 3. stopnja

Če ta podpora ne zadošča, lahko pomaga šolski svetovalni delavec (2. in 3. stopnja), bodisi individualno bodisi skupinsko. To je intenzivna in individualizirana pomoč v okviru učnega programa, usmerjena na učenčeve težave.

4. stopnja

Če to ne zadošča, se za otroka išče pomoč zunaj šole (4. stopnja), v svetovalnicah, kjer se skupine strokovnjakov med drugim ukvarjajo z diagnostiko težav in njihovim odpravljanjem.

5. stopnja

Če skupina strokovnjakov presodi, da otrok potrebuje izjemno usmerjeno individualno pomoč, otrok dobi odločbo za določeno število ur individualnega pouka, ki ga izvajajo specialni pedagogi, strokovni ali svetovalni delavci (5. stopnja).

Pisanje spisov. Vir: Pixabay
Vir: Pixabay

Zakaj za dodatno pomoč potrebujejo odločbo?

Odločbo izda Zavod za šolstvo. Teh odločb je veliko.

Dr. Vovk Ornik se je vprašala, koliko ukrepov dejansko izvajajo pred njihovo izdajo. Vtis je namreč, da učitelji preprosto čakajo, da otrok dobi odločbo in s tem tudi nekaj ur individualnega pouka; izobraževalni program z dodatno strokovno pomočjo.

Tak primer je pisanje spisov. Otrok piše slabo, ker ne zna tvoriti povedi. Večina ve, kako se poved sestavlja, nekateri pač ne. In tega jih je treba naučiti.

Čisto preprosta vaja: vsak dan prepisati iz knjige eno dvostavčno poved. Prepisati tako, da otrok prebere, ponovi in po spominu zapiše prvi stavek in enako še drugega.

Kar preverite, koliko otrok z odločbami ne obvlada tvorjenja povedi. In to je njihova poglavitna težava, ki bi jo lahko odpravili ali vsaj omilili že na prvi stopnji pomoči, z dobro poučevalno prakso.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.