Od besed k dejanjem
Minister za izobraževanje, znanost in šport dr. Jernej Pikalo se je od septembra, ko je nastopil nov mandat, pa do danes že dodobra seznanil s številnimi aktualnimi izzivi na vseh področjih, ki sodijo v pristojnost Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Sestal se je s ključnimi deležniki in jim pozorno prisluhnil, obiskal je različne vzgojno-izobraževalne organizacije in znanstvene ter raziskovalne institucije, odzval se je vabilom na sestanke, okrogle mize, prireditve …
Imel je več kot 170 srečanj oziroma sestankov, udeležil se je približno 90 dogodkov, skupaj smo identificirali preko 30 izzivov (večinoma iz koalicijske pogodbe), v sklopu katerih smo si zadali več kot 70 različnih nalog.
Izzivov torej ni malo in jih ni mogoče rešiti čez noč. Zato je treba zavihati rokave in se lotiti dela.
Na ministrstvu se tega dobro zavedamo in že pospešeno pripravljamo rešitve, ki jih bomo seveda pravočasno usklajevali tudi z vsemi zainteresiranimi deležniki. Pri tem nam bo v pomoč tudi nedavno sprejeti rebalans državnega proračuna, ki daje jasen finančni okvir za izvedbo določenih aktivnosti.
Kaj se trenutno po področjih dogaja na ministrstvu in v katero smer gremo, lahko spremljate na spletni strani ministrstva.
Izjava ministra dr. Pikala o različnih pobudah za spremembe šolskega sistema
V javnosti v teh dneh odmevajo različne pobude za spremembe šolskega sistema.
Minister dr. Jernej Pikalo pozdravlja vse pobude, ideje in predloge, ki jih različne skupine ali posamezniki naslavljajo na ministrstvo z namenom izboljšati šolski sistem.
Poudarja, da je vedno odprt za dialog.
»Tudi peticija društva Svet staršev je zato dobrodošla, četudi nameravamo rešitve iskati širše. Naš namen je, da bi v središče učnega procesa spet postavili otroke in učitelje. Učitelje moramo razbremeniti birokracije, da bodo lahko imeli več časa za ukvarjanje z otroki. Otrokom pa dajmo manj preobsežnih domačih nalog in več znanja. V širokem dialogu – na eni strani s stroko in na drugi strani s praktiki, torej učitelji, pa tudi starši in otroki – bomo iskali najboljše možne rešitve za izboljšave v šolskem sistemu. Doseči moramo, da se bodo otroci učili za znanje in ne za ocene. Pri tem se bomo oprli tudi na raziskave o obremenjenosti otrok, ki jih izvajajo na Zavodu RS za šolstvo,« je napovedal minister.
Zakaj bralna značka?
Branje nas bogati. Knjige so navdih in branje ponuja priložnost za razvoj na različnih ravneh. Zakaj torej bralna značka?
Razprava o tem se je razvnela v januarju.
Na ministrstvu menimo, da je odlično dopolnilo k pouku slovenskega jezika in književnosti ter dejavnostim (šolske) knjižnice.
Vanjo je vključenih kar 70 odstotkov osnovnošolk in osnovnošolcev (v prvem triletju približno 95 odstotkov, v drugem triletju okrog 70 odstotkov in v zadnjem triletju približno 40 odstotkov vseh učenk in učencev).
V zadnjih 20 letih se v vrtcih in splošnih knjižnicah zelo širi predšolska bralna značka, ki spodbuja predvsem starše, da berejo svojim otrokom v predšolskem obdobju. V srednjih šolah bralna značka deluje večinoma v obliki bralnih klubov. Poleg tega se v projekt bralne značke vključujejo tudi slovenski otroci v zamejstvu in tujini.
V vseh programih bralne značke po oceni organizatorjev sodeluje vsako leto več kot 140.000 otrok, ki jih vodi več kot 7.000 mentorjev (učiteljev, vzgojiteljev, knjižničarjev).
Bralna značka otroke tudi povezuje in za branje navdušuje tudi tiste učenke in učence, ki jim branje sicer ni blizu. Seznami literature za bralno značko, ki jih v šolah prejmejo otroci, so priporočilne narave (kaj je primerno za določeno starost), seveda pa lahko otroci tudi sami izberejo, kaj bodo brali.
Razvijanje veščin bralne pismenosti je izjemno pomembno, zato vsekakor spodbujamo dvig bralne kulture in bralne pismenosti. In prav k slednjemu po našem prepričanju med drugim prispeva tudi projekt bralne značke.
Vsesplošna telesna dejavnost slovenskih otrok najboljša na svetu
Razveseljiva novica: mednarodna zveza za aktivne in zdrave otroke je v nedavni raziskavi ugotovila, da so slovenski otroci med najbolj telesno aktivnimi na svetu.
Študijo je pripravilo 517 strokovnjakov, ki so ocenjevali deset najpogostejših dejavnikov, povezanih s telesno dejavnostjo otrok in mladine.
Slovenija je prejela najboljše ocene v štirih kategorijah, tudi v najpomembnejši: vsesplošna telesna aktivnost.
Zveza je obenem, v povezavi s Slovenijo, izpostavila pomemben vpliv športa na slovensko kulturo.