Časoris
Aplikacije in storitve bodo prilagojene tudi glede na način izvedbe pouka: v šoli, na daljavo ali hibridno. Foto: Dmytro Zinkevych/Dreamstime
Aplikacije in storitve bodo prilagojene tudi glede na način izvedbe pouka: v šoli, na daljavo ali hibridno. Foto: Dmytro Zinkevych/Dreamstime

Začenjamo projekt digitalizacije izobraževanja osnovnih in srednjih šol

Na ministrstvu je potekalo prvo usposabljanje za učitelje za uporabo učnega pripomočka KOBI v šoli, ki je del projekta Digitalizacija izobraževanja na ravni osnovnih in srednjih šol ter izobraževanja odraslih (aplikacije in storitve).

Na koncu branja mi je všeč, da si lahko pogledam, koliko besed sem prebral in koliko minut sem bral, pravi Anže. Vir: Kobi
Vir: Kobi

Kaj je KOBI?

KOBI v šoli je od marca na voljo vsem šolam. Namenjen je vsem otrokom, tudi za prepoznavanje in odkrivanje težav pri branju.

Z njim je mogoče prilagoditi prikaz besedila glede na potrebe učenca, vse od velikosti črk do barve ozadja.

Kobi. Vir: Kobi
Vir: Kobi

Komu je namenjen?

Učitelje je na usposabljanju uvodoma nagovorila državna sekretarka na ministrstvu Janja Zupančič, ki je poudarila prednosti aplikacije.

Dodala je, da bo v triletnem obdobju dostop do aplikacije omogočen vsem strokovnim delavcem:

  • osnovnih šol,
  • osnovnih šol s prilagojenim programom in
  • vsem zavodom za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.

V nadaljevanju so predstavniki izvajalca učnega pripomočka KOBI učiteljem prikazali njegovo uporabo in delovanje.

Digitalizacija na vseh ravneh izobraževanja

Namen projekta Digitalizacija izobraževanja na ravni osnovnih in srednjih šol ter izobraževanja odraslih (aplikacije in storitve) je:

  • digitalizirati pedagoški proces in vodenje zavodov na vseh ravneh izobraževanja,
  • zagotoviti ustrezno informacijsko in komunikacijsko infrastrukturo ter ustrezne aplikacije in storitve za razvoj digitalnih kompetenc.
Digitalna pismenost, digitalno izobraževanje, splet, tehnologija. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Kaj vse bodo nudile aplikacije?

Aplikacije in storitve bodo v okviru projekta z vidika digitalizacije pedagoškega procesa pripravljene in razvite celostno, kar pomeni:

  • priprava učitelja na pouk in izvajanje pouka,
  • spremljanje učenca v inovativnem personaliziranem enovitem učnem okolju pri in po pouku, ki je prilagojen različnim vzgojno-izobraževalnim obdobjem,
  • učna analitika spremljanja učenca za učitelje in tudi dodatni celoviti digitalni portfelj dokazil znanj in kompetenc za učence, učitelje in državljane.

Cilj projekta je vzpostavitev ustreznih informacijskih rešitev, namenjenih razvoju digitalnih veščin in kompetenc ter digitalizaciji pedagoškega procesa na vzgojno-izobraževalnih zavodih.

Med digitalno zasvojenost štejemo zasvojenost z videoigrami, družbenimi omrežji in videovsebinami. Prekomerna in problematična uporaba digitalnih tehnologij lahko negativno vpliva na različna področja mladostnikovega življenja in zdravja, opozarjajo na NIJZ. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Kako bomo krepili digitalne kompetence?

Projekt bo potekal sočasno z aktivnostmi Centra za celovito koordinacijo digitalnega izobraževanja v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod.

Dvig digitalnih kompetenc bomo krepili z:

  • vzpostavljeno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo za podporo digitalizaciji pedagoškega procesa ter
  • vodenja in upravljanja zavodov na vseh ravneh izobraževanja (osnovnošolsko, srednješolsko, višješolsko, visokošolsko, izobraževanje odraslih),
  • vzpostavljenimi ustreznimi aplikacijami in storitvami ter
  • izvedeno prenovo izobraževalnih programov oziroma kurikulov, učnih načrtov in katalogov znanj z umeščanjem digitalnih kompetenc ter
  • osnov računalništva in informatike.

Kompetence bomo krepili na celotni ravni izobraževalnega sistema.

En učitelj oziroma učiteljica je v šolskem letu 2020/21 poučevala povprečno 10,3 učenca oziroma učenke. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Kaj bo na voljo strokovnemu kadru?

Znotraj tega bodo razvita orodja za napredno poizvedbo po virih, ki so v pomoč pri izvajanju pedagoškega procesa in orodja za izmenjavo primerov dobrih praks ter metod za izvajanje pouka.

Kakšna je vrednost projekta?

Vrednost celotnega projekta znaša 4.999.698 evrov brez DDV oziroma 5.910.000 evrov z DDV.

Naložba je del ukrepov načrta, ki se financira iz mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost.

Ministrstvo po pandemiji covida-19 in za krepitev odpornosti v sklopu razvojnega področja Digitalna preobrazba za digitalizacijo izobraževanja, znanosti in športa namenja skoraj 39 milijonov evrov, od tega več kot 32 milijonov evrov evropskih sredstev za okrevanje in odpornost.

MVI

Novice z ministrstva za izobraževanje ekipa sodelavcev ministrstva pripravlja, posreduje ali omogoča za bralce Časorisa.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.