Časoris
Blagostanje učencev. Foto: Bobby Neptune/USAID
Blagostanje učencev. Foto: Bobby Neptune/USAID

Slovenija v povprečju OECD pri blagostanju učenk in učencev

Na Pedagoškem inštitutu so 19. aprila ponovno pripravili predstavitev rezultatov mednarodne raziskave PISA 2015, tokrat o blagostanju učenk in učencev.

Vprašanja o blagostanju zajemajo zadovoljstvo z življenjem, storilnostno motivacijo, strah pred spraševanjem, medvrstniško nasilje in pripadnost šoli. Rezultati so pokazali, da smo primerljivi s povprečjem držav OECD.

»V Sloveniji je izrazito nizka povezanost zadovoljstva z življenjem s premoženjem doma. To je velik dokaz,  da imamo kakovostno javno, dostopno, odprto šolstvo,« je ob predstavitvi rezultatov izpostavila ministrica dr. Maja Makovec Brenčič.

Raziskava je med drugim pokazala, kako  pomemben je za učenke in učence odnos učitelja. Če so učenci zaznani v njihovih potrebah, če dobijo dodatno pomoč, je manj strahu pred preverjanjem znanja. Zato bomo, je napovedala ministrica, tudi v tem smislu v prihodnje delali na opolnomočenju učiteljev.

Resorno ministrstvo bo kmalu začelo z regionalnimi posveti na temo varnosti in spodbudnega učnega okolja. Pripravljali jih bomo skupaj s SVIZ, lokalnimi skupnostmi, učitelji, ravnatelji, starši, da si povemo, kaj je v nekem okolju problematično, kaj se dogaja in kako lahko pristopimo k reševanju problemov.

Do 12. maja odprta javna razprava o predlogu besedila Nacionalne strategije za bralno pismenost

Bralna pismenost je opredeljena v številnih slovenskih strateških dokumentih, posebej pa je bila izpostavljena potreba po njeni prenovi v Nacionalnem programu za kulturo 2014-2017.

Dokument je ključnega pomena za nadaljnje delo na področju vzgoje in izobraževanja, hkrati pa je pomembno izhodišče za vseživljenjsko učenje in za vzpostavljanje močnejše povezanosti in usklajenosti pri oblikovanju politik na področju izobraževanja in drugih resorjev.

Nastanek in posodobitev te strategije utemeljujejo tudi izsledki mednarodnih raziskav (PIRLS, PISA, PIAAC). Te so pokazale, da so se dosežki slovenskih učencev in učenk na področju bralne pismenosti pomembno izboljšali, a vendarle stopnja višjih ravni bralne pismenosti slovenskih osnovnošolk in  osnovnošolcev ter srednješolk in srednješolcev ni zadostna.

Četudi mnogi obvladajo manj zahtevne (temeljne) bralne procese, jim višje ravni bralnih odzivov (npr. kritično vrednotenje prebranega) povzročajo težave. Raziskava pri odraslih pa kaže nezadostno stopnjo bralne pismenosti. Vse to terja sistematični pristop in oblikovanje razvojnih spodbud.

Besedilo Nacionalne strategije za bralno pismenost bo do 12. maja v javni razpravi. Predloge in pripombe lahko pošljete na naslov: gp.mizs@gov.si s pripisom »Nacionalna strategija za bralno pismenost«. Besedilo pa najdete na spletni strani našega ministrstva.

Želimo vam prijetne prvomajske praznike. Naberite si moči pred pričetkom zaključevanja šolskega leta.

***

Rubriko Novičke z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ustavarjamo sodelavci ministrstva. V njej vas bomo enkrat mesečno seznanjali z aktivnostmi ministrstva, predvsem s tistimi, za katere bomo presodili, da bi zanimali vas, starše, ter učiteljice in učitelje.

Prijazno pa vas tudi vabimo, da nam na elektronski naslov Časorisa urednik@casoris.si pošiljate morebitna vprašanja, na katera vam bomo z veseljem odgovarjali.

MIZŠ

Novice z ministrstva za izobraževanje ekipa sodelavcev ministrstva pripravlja, posreduje ali omogoča za bralce Časorisa.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.