Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Vinko Logaj je na 31. Strokovnem posvetu ravnateljic in ravnateljev srednjih šol v Portorožu predstavil usmeritve na področju vzgoje in izobraževanja.
Spregovoril je o prednostnih aktivnostih ministrstva na področju urejanja sistema vzgoje in izobraževanja, in sicer o:
- ustreznih zakonodajnih posodobitvah,
- plačni politiki,
- ukrepih za zmanjšanje kadrovskih primanjkljajev ter za zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja,
- posodobitvi učbeniške politike,
- aktivnostih na področju vključevanja priseljencev in otrok s posebnimi potrebami, kurikularni reformi in
- aktivnostih na področju investicij.
Minister dr. Logaj se je posebej osredotočil na ukrepe za zmanjšanje kadrovskih primanjkljajev, pri čemer je izpostavil povečano zanimanje za kadrovske štipendije na izbranih pedagoških študijskih programih.
Pridobivanje kadrov
Eden od morebitnih ukrepov za reševanje izzivov na področju kadrov, ki ga je omenil minister, je možnost intenzivnejšega poklicnega usmerjanja v učiteljevanje v času srednješolskega izobraževanja in okrepitev sodelovanja posameznih šol s pedagoškimi fakultetami v smislu sodelovanja s študenti.
Povečanje plač
Poudaril je tudi pomen prenove plačnega sistema, s katero se bodo s 1. januarjem prihodnje leto povečale plače učiteljem, ki so na začetku karierne poti.
Zaupanje
Minister je izpostavil zadnjo vzpodbudno oceno zaupanja v šolski prostor na podlagi rezultatov raziskave Valicon.
To nam nalaga še večjo zavezo do celotnega šolskega prostora, tako na ravni sistema in politike kot na izvedbenem nivoju, da obdržimo ta trend naraščanja zaupanja, saj se s šolskim prostorom posredno ali neposredno srečuje milijon Slovencev vsak dan.
dr. Vinko Logaj
Izobraževanje ima pozitiven trend, sodeč po merjenju v oktobru je zaupanje v izobraževanje zraslo za tri točke, in sicer je na šestem mestu od dvajsetih, medtem ko številni drugi deli javnega sektorja ostajajo v negativnem trendu.
Učbeniki in prenova učnih načrtov
Dotaknil se je tudi učbeniške politike in izpostavil angažiranje predmetnih kurikularnih komisij za opredelitev do učbenikov in učnih gradiv v prenovljenih učnih načrtih ter proučitev in sprejem dogovora o podaljšanju veljavnosti učbenikov.
Minister je omenil še aktivnosti na področju vključevanja priseljencev, izpostavil Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, ki je pred dokončno pripravo, in poudaril ključne aktivnosti, ki čakajo ravnatelje v sklopu kurikularne prenove, med drugim usposabljanje učiteljev v treh ciklih do šolskega leta 2027/2028.
Spodbudno okolje
Na področju zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja pa je napovedal spremembo zakonskih in podzakonskih aktov v prihodnjem letu, in sicer tako hišnega kot šolskega reda, vzgojnega delovanja, preverjanja in ocenjevanja znanja.
Kot je še poudaril minister, je zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja ključno za delovanje šolskega sistema v družbi.
Dodaj komentar