Leto je okoli in spet praznujemo svetovni dan učiteljev. Že tradicionalno na ta dan podeljujemo nagrade Republike Slovenije na področju šolstva, najvišje državne nagrade na tem področju.
Zbrane je nagovorila predsednica državnega zbora mag. Urška Klakočar Zupančič.
Odbor za podeljevanje nagrad
V odboru so bili prof. dr. Boris Aberšek, dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski, dr. Andrej Brodnik, mag. Majda Zaveršnik Puc, Janja Bogataj, Vlasta Sagadin, mag. Marko Strle, Nina Jelen in Bernarda Trstenjak.
Leta 2021 so prejeli 18 vlog za podelitev nagrade, letos pa 24.
Mnogi bi si zaslužili priznanja in nagrade, a pri svojem delu smo bili, kot vsako leto, tudi letos omejeni. Zaradi kakovosti dela predlaganih kandidatov in števila vlog smo se odločili podeliti vseh 11 nagrad, in sicer pet za življenjsko delo ter šest za izjemne dosežke na področju šolstva.
dr. Boris Aberšek, predsednik odbora
Kdo je slavil tokrat?
Nagrajenke in nagrajenci:
- Damijana Gustinčič, nagrada za življenjsko delo na področju osnovnega šolstva
- Nermin Bajramović, nagrada za izjemne dosežke na področju osnovnega šolstva
- Marjetka Bizjak, nagrada za življenjsko delo na področju srednjega šolstva
- dr. Uroš Ocepek, nagrada za izjemne dosežke na področju srednjega šolstva
- dr. Miha Boltežar, nagrada za izjemne dosežke na področju visokega šolstva
- dr. Sonja Rutar, nagrada za izjemne dosežke na področju visokega šolstva
- dr. Mirko Prosen, nagrada za izjemne dosežke na področju visokega šolstva
- Jelena Horvat, nagrada za življenjsko delo na področju izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
- Osnovna šola Milke Šobar – Nataše, Črnomelj, nagrada za življenjsko delo na področju izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
- mag. Ivan Florjanc, nagrada za izjemne dosežke na področju glasbenega šolstva
- Štefan Istvàn Varga, nagrada za življenjsko delo na področju dvojezičnega šolstva
Damijana Gustinčič
Profesorica pedagogike in sociologije ter specialistka menedžmenta v izobraževanju svojo poklicno in pedagoško pot posveča delu in napredku poučevanja v osnovni šoli.
Na pedagoški in vodstveni poti je njeno vodilo slediti jasnim strokovnim ciljem. Zato učitelje in učence intenzivno vključuje v projekte, ki prinašajo dodano vrednost šolskemu kurikulumu.
Sodeluje s številnimi državnimi institucijami: z zavodom za šolstvo, ministrstvom za izobraževanje, Šolo za ravnatelje, državnim izpitnim centrom, s Fakulteto za management (UP), NIJZ, s Parkom Škocjanske jame in drugimi.
Njena odprtost in njeno poudarjanje pomena šole kot ene od ključnih
institucij za vzgajanje in udejanjanje vrednot se kažeta predvsem v skrbi
pomagati najranljivejšim skupinam: učencem s posebnimi potrebami,
učencem iz manj spodbudnega okolja, učencem priseljencem.
Na svoji strokovni poti prevzema obilico aktivnosti in odgovornosti ter s svojim zgledom udejanja pogled na to, kako pomembno je biti ne le učitelj, ki živi svoje poslanstvo in ga razdaja drugim, ampak tudi organizirani usmerjevalec pedagoških procesov in razvoja znanja v šolstvu.
Nermin Bajramović
Učitelj, ki s svojimi učenci gradi pozitiven odnos in jih zna navdušiti za učno snov. V pouk matematike vključuje širok repertoar učnih metod, delavnic, projektov in mednarodnega udejstvovanja.
Svojo otroško plat kaže v večletni igrifikaciji pouka s platformo Classcraft, kjer se v virtualnem svetu prelevi v Gamemasterja, ki učencem daje zadolžitve in nagrade. Njegovo energijo so opazili komercialni ponudniki televizijskih vsebin, sodeloval je namreč pri projektu spletne učilnice 5ka na platformi Voyo.
Učencem je omogočil dostop do učne ure, ki je bila sestavljena iz uvodne
motivacije, razlage, dodatnih povezav in domačega dela. Še danes si učenci pomagajo z njegovim gradivom.
Je soavtor interaktivnih in prosto dostopnih matematičnih i-učbenikov in delovnih zvezkov matematike. Že več let sodeluje z Republiškim izpitnim
centrom kot pomočnik glavnega ocenjevalca pri nacionalnem preverjanju
znanja iz matematike, od leta 2021 pa kot član predmetne komisije za matematiko pri pripravi in izboru nalog za nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli.
Leta 2022 je bil zaradi vseh svojih uspehov izbran med pet nominirancev za učitelja leta, v istem letu je prejel tudi nagrado inženirska iskra.