Arnes, ki že od leta 1992 zagotavlja omrežne storitve izobraževalnim ustanovam in od leta 1995 v sodelovanju z ministrstvom za izobraževanje in zavodom za šolstvo skrbi za računalniško opismenjevanje šol, je spomladi dobil pomembno vlogo pri zagotavljanju kakovostnega izobraževanja na daljavo.
Poleg tega, da so šolam zagotovili 4000 prenosnikov in še zdaj skušajo preskrbeti manjkajoče računalnike, modeme in kamere, so Arnesove spletne storitve enotnega izobraževalnega okolja, še zlasti spletne učilnice, postale pomembno orodje za izvedbo pouka na daljavo.
Spletne učilnice so v šolah prisotne že skoraj petnajst let, vse do letošnje epidemije pa so jih učitelji uporabljali bolj »za zraven«, kot dopolnilo h klasičnemu učenju, pojasnjuje Tomi Dolenc, vodja Arnesovega oddelka za komunikacijo z uporabniki. Do letošnje pomladi je bilo Arnesovih učilnic približno 13 tisoč.
Marca, v začetku poučevanja na daljavo, se je najbolj povečala raba videokonferenc, spletnih učilnic pa tudi elektronske pošte, saj so učitelji na ta način pošiljali učencem gradiva in jih na isti način dobivali nazaj. Obisk spletnih učilnic se je povečal za približno stokrat, a večina učiteljev jih je uporabljala le za to, da so vanje naložili gradiva za učence.
Med poletnimi počitnicami so se šole intenzivno pripravljale na morebitno jesensko šolanje na daljavo. Učiteljice in učitelji so se začeli množično izobraževati za rabo videokonferenc in spletnih učilnic. Arnes je poleti in septembra na šolah izvedel 494 delavnic, tudi za celotne učiteljske kolektive, in 23 množičnih odprtih spletnih tečajev z več kot 6000 učitelji. Dodatno je ponudil še serijo 21 kratkih webinarjev Zgodbe izza šolskih katedrov s konkretnimi primeri rabe, ki si jih je do zdaj ogledalo več kot 40.000 uporabnikov.
Arnes je tudi nakupil izobraževalne licence Zoom za vse učitelje, s čimer je dramatično narasla uporaba videokonferenc: s spomladanskih sto uporabnikov dnevno na jesenskih 108.000 v eni minuti.
Na Arnesu so že spomladi spremenili arhitekturo storitve in razširili kapacitete Arnesovih učilnic, poleti so jih ob nadgradnji celotne infrastrukture razširili še dodatno, jim dodali nove funkcije in izboljšali uporabniško izkušnjo.
A ko se je 19. oktobra pouk srednjih šol in zadnje triade osnovnih šol znova preselil na splet, so se obremenitve Arnesovih storitev v primerjavi s pomladjo spet močno povečale. Do šestkratno se je povečala obremenitev spletnih učilnic, in to ne le s povečanim številom uporabnikov, ampak predvsem po številu in kompleksnosti aktivnosti v njih.
Arnesu je uspelo v nekaj dneh odpraviti motnje v delovanju preobremenjenega sistema s širitvijo strojnih virov, nadgradnjo in posodobljenjem storitve in z optimizacijo delovanja. Ko se je po podaljšanih jesenskih počitnicah na splet preselilo celotno izobraževanje, je prišlo le do manjših težav. Arnes je zdaj ves čas na preži, da sproti odpravlja ozka grla, za katera je neizogibno, da se nepričakovano pojavijo v tako kompleksnem sistemu, pojasnjuje Tomi Dolenc.
Ocenjujejo, da se bo poslej obisk le počasi povečeval, saj že zdaj njihove spletne učilnice dnevno obišče 150.000 različnih uporabnikov oziroma v času delovnega dne nekaj več kot 20.000 hkrati.
Arnesove spletne učilnice na platformi Moodle so kompleksen sistem za upravljanje z učenjem, ki omogoča vrsto pedagoških aktivnosti. Zato je poleg tehnične podpore še vedno zelo pomembna Arnesova vsebinska podpora učiteljem. Poleg spoznavanja delovanja različnih orodij, ki so jim na voljo, je še zlasti pomembno vedenje, na kakšne načine jih je mogoče čim bolje izkoristiti v učnem procesu.