Časoris
Dober spomin pomaga pri učenju. Marsikdo ga nima. Potrebuje druge tehnike. Vir: Adobe Stock
Dober spomin pomaga pri učenju. Marsikdo ga nima. Potrebuje druge tehnike. Vir: Adobe Stock

Kako bo v naših šolah izgledalo učenje učenja?

Naš izobraževalni sistem potrebuje spremembe. V zadnjem času je bilo v dnevnem časopisju več prispevkov o tem.

Najbolj me je navdušilo to, da nameravajo vpeljati učenje učenja.

Kako bo torej ta del pouka potekal?

Bo učenje učenja kot šolski predmet, ki ga učitelj poučuje, ali pa se bodo pri različnih predmetih res učili? Kako bo poučevanje potekalo?

Bodo učenci dobili le navodila, kako naj se učijo?

Pomembno je, da zna učitelj pouk prilagoditi skupini otrok ali posamezniku. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Kakšne metode bodo učitelji uporabljali pri tem poučevanju? Kako se bodo naučili poučevati načine učenja? Bodo imeli usposabljanje o tem? Bodo učencem ponudili samo lastne izkušnje?

Bo poučevanje teoretično ali praktično? Bodo učenci v šoli izvedeli, kako se je treba učiti, da bi razumeli in si učno snov čim bolje zapomnili, ali bodo teoretična navodila pod vodstvom učiteljev tudi prakticirali, se res učili učiti?

Bo v učenje učenja vključeno to, kako pridobljeno znanje preveriti, kako ga reproducirati, kako nastopiti, ko bo učenec vprašan pred tablo? Ali bodo preverjali pridobljeno znanje tako, da ga bo učenec razložil še komu drugemu?

Ljudje imamo različne načine in poti učenja. Učenci, ki so dovolj zbrani za poslušanje učitelja, se že samo s tem veliko naučijo. Večina se jih uči z branjem besedila. Pri tem so uspešni tisti, ki imajo dober spomin.

Nekateri si samo zapomnijo, drugi tudi razumejo, eni znajo mehansko reproducirati, drugi tudi razložiti.

Dober spomin pomaga pri učenju. Marsikdo ga nima. Potrebuje druge tehnike.

V Tednu pisanja z roko spodbujajo čitljivo in tekoče pisanje z roko. Vir: Pixabay
Vir: Pixabay

Kako prepričati učenca, da si bo recimo z izpisovanjem pomembnih podatkov pomagal pri učenju? Izpisovanje vendar zahteva več časa kot branje.

Po mojih izkušnjah prav pri tem nastopi največ težav, saj mislijo, da z drugimi tehnikami učenja izgubljajo čas.

In priznajmo si: napornejše so. Ob branju se učenec najraje uleže, izbere najudobnejši položaj, ki ga obenem lahko uspava.

Le določen odstotek ljudi se najhitreje in najlažje uči s pomočjo slušnega pomnjenja. Drugi potrebujejo sliko, vidno predstavo, tretji morajo nekaj početi z rokami ali vsem telesom. Nekaterim najbolj pomaga glasen govor, morda oblika igre, šale, »oslovski most«.

Učencem bo treba dokazati, da se z manj udobnim učenjem lahko pridobi boljše in trajnejše znanje ob prihranjenem času.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.