Ob srečanju z nekdanjimi sošolkami iz srednje šole je beseda nanesla na pletenje.
Ena od navzočih se je spomnila, kako nas je sošolka Marta »okužila« s pletenjem. Imela je nov pulover z luknjicami, ki so tekle poševno iz sredine navzgor v liniji črke V.
Naučila nas je plesti ta vzorec in čez nekaj mesecev nas je bilo že več z luknjičastim puloverjem. Moj je bil rumen. Druga sošolka pa se je spomnila, da je Marta potem razred ponavljala. Dva različna spomina na isto osebo. Dve različni vrednostni oceni.
Ob trideseti obletnici konca nižje gimnazije (zdajšnje osnovne šole) je nekdanji sošolec sklical srečanje. Ob snidenju je predlagal, da vsak pove nekaj o sebi, kako se je odvijalo njegovo življenje, potem ko smo se razšli, kaj je kdo dosegel, kakšno družino ima …
On da je serviser kavnih mlinčkov, poročen z učiteljico in ima hčer ter sina. Ko je prišla na vrsto Valerija, je vstala kot pri pouku, stegnila roki ob stegna in s cmokom v grlu izdavila: »Jaz pa sem ponavljala.« In sedla. Verjetno se njenega ponavljanja nihče ni spomnil, njo pa je ponavljanje očitno določilo za vse življenje.
Kot lahko sklepam iz pogovorov z otroki, je bilo letos občutno več ponavljavcev kot druga leta. Kdo ve, kako bo to dejstvo zaznamovalo njih.
Bodo čez trideset let na srečanju s sošolci pristavili: Saj veste, to je bilo leto korone, ko sploh nismo imeli pravega pouka. Bodo iskali opravičilo za ponavljanje ali pa se bodo predstavili kot junaki, ki so si vzeli leto pavze in morda počeli v tem času kaj bolj atraktivnega, kot je učenje za šolo.
Ne vem, kaj je tisto, kar nekatere v lastnih očeh in očeh drugih za vse življenje zaznamuje kot ponavljavce. Ali pa zakaj nekateri odrasli ljudje prikrivajo, da so bili učenci šole s prilagojenim programom, za druge pa je to najboljše, kar se jim je zgodilo v življenju.
Sama sem prepričana, da je za posameznike ponavljanje koristno, ker ob ponavljanju pridobijo nujno temeljno znanje za uspešno nadaljevanje učenja in v letu dni socialno, čustveno in intelektualno dozorijo.
Mislim, da je najpomembneje, kako na to gledajo starši. Ali otroku predstavijo ponavljanje kot kazen ali kot ukrep, ki jim bo pomagal, da bodo postali uspešni.
Tudi razlaga učitelja je pomembna. Če bo ponavljanje predstavil kot sramoto, se bo sramota zasidrala.

Tudi pletenje puloverja se ne posreči vsem enako. Nekateri se tega početja sploh ne lotijo. Serviser kavnih mlinčkov je bil zelo ponosen na delo, ki ga je opravljal, in na svojo družino.
Kaj je Valerija počela v življenju, nismo izvedeli, a sem prepričana, da je počela nekaj, kar je bilo koristno. Zakaj je bilo to, kar je koristnega počela vsa dolga leta, v njenih očeh manj pomembno od enega samega dogodka.
Vsem ponavljavcem želim, da bi leto kar najbolje izkoristili, na ponavljanje pa preprosto gledali s pozitivnega zornega kota.
Sicer pa tudi vsem šolajočim želim prijetno in uspešno šolsko leto, ki se ga bodo po dobrih stvareh spominjali ob vseh srečanjih.
