Projekt Unicefa Slovenija »P-ODPORNI mladi« ponuja seminarje in gradiva za šolsko osebje za krepitev duševnega zdravja otrok in mladih in je del projekta, ki ga sofinancira Platforma Sloga v okviru projekta predsedovanja.
Družbena izolacija, pomanjkanje zavedanja in stigma so glavni dejavniki tveganja, ki otrokom in mladim preprečujejo, da bi dobili pomoč, ki jo potrebujejo za identificiranje in reševanje težav v povezavi z duševnim zdravjem.
Podporni odnosi z vrstniki, družino in učitelji v kombinaciji z odprtimi, iskrenimi pogovori brez stigme pa so glavni zaščitni dejavniki za pozitivno duševno zdravje in dobro počutje otrok in mladih.
V okviru projekta se osredotočamo na duševno zdravje mladih. S pomočjo seminarjev za šolsko osebje (pedagoge in ostali kader) ter gradiva za pedagoge želimo pripomoči k zgodnjemu prepoznavanju duševnih stisk.
Ozaveščamo o tem, kako lahko zgodnje znake duševnih stisk prepoznajo pedagogi in kako jih lahko med seboj prepoznajo tudi mladi – pri sebi in pri svojih vrstnikih.
Naše gradivo vsebuje predloge, kako postopati ob prvih znakih duševnih stisk, kaj lahko mladi storijo sami za svoje duševno zdravje, kam naj se obrnejo po pomoč in kaj lahko storijo pedagogi, ko pri mladostniku prepoznajo duševne stiske.
Unicef Slovenija je skupaj s Študijsko-raziskovalnim centrom za družine in njihovo sodelavko Polono Greif pripravil tudi seminar in vsebine za delo z vzgojno-izobraževalnimi zavodi na področju sekundarne preventive, za dvig psihološke odpornosti mladih.
Spretnost čustvene regulacije, ki je temeljni mehanizem za uravnavanje čutenj, razvijamo tekom odraščanja in ni nekaj, kar bi nam bilo dano že ob samem rojstvu.
Šibka zmogljivost reguliranja čutenj vodi v nezdravo in nefunkcionalno delovanje in obratno – dobra regulacija čustev gradi in ohranja duševno zdravje ter omogoča polnejše delovanje.
Na seminarju udeleženci spoznavajo zakonitosti čustvene regulacije pri otrocih in mladostnikih in kakšen vpliv imajo pedagoški delavci na regulacijo otrokovih ali mladostnikovih čutenj. To pomaga razumeti intervencije, ki jih ima pedagoški delavec na voljo ob vsakdanjem delu za krepitev otrokovega ali mladostnikovega duševnega zdravja.
Seminar smo obogatili s konkretnimi primeri in interaktivnimi vajami, ki jih je mogoče že naslednji dan prenesti v razred ali v individualno delo.
mag. Maja Planinc, vodja projekta P-ODPORNI mladi, Unicef Slovenija
***
Prispevek je del Časorisovega projekta Moja globalna prijateljstva, ki ga sofinancira Platforma Sloga v okviru projekta »Za odprto, pravično in trajnostno Evropo v svetu – Projekt predsedovanja EU 2020–2022«. Tega sofinancirajo Evropska unija, Ministrstvo za javno upravo in Ministrstvo za zunanje zadeve. Stališča in mnenja v nobenem primeru ne odražajo stališč ali mnenj financerjev.