Časoris
Če je sreča stanje ugodja, je nesrečnost stanje neugodja. Foto: Tomasz Smigla/Dreamstime
Če je sreča stanje ugodja, je nesrečnost stanje neugodja. Foto: Tomasz Smigla/Dreamstime

Januar, najbolj nesrečen mesec v letu

Če sem konec preteklega leta končala z besedo srečno, bom v januarju nadaljevala z njeno protipomenko, nesrečno.

Tistega, kar se je pred kratkim zgodilo v premogovniku Velenje, ne moremo imenovati drugače kot nesreča. Huda nesreča, ki je odela v žalost celotno Slovenijo.

Tudi pri avtomobilski nesreči vemo, za kaj gre; vendar z različnim izidom in različnimi vzroki.

S pridevniško izpeljanko, nesrečen, je že malo drugače. Pomen je bolj splošen.

Pri nesrečni zaljubljenosti vemo, da gre za enostransko zaljubljenost.

Fantek na vlaku. Vir: Pixabay. CC0
Vir: Pixabay. CC0

Marsikdo je nesrečen zaradi svojega videza. Spominjam se vnuka, ki je stal pred ogledalom in bil videti hudo nesrečen. Držal se je za glavo in sam sebi govoril: »Joj, joj, kako veliko glavo imam!« Sčasoma je glava dobila normalne dimenzije, sicer pa niti prej nihče drug ni opazil kake anomalije.

Potem pridejo med puberteto na vrsto akne. Te so lahko vzrok, da se kdo počuti nesrečnega.

Tudi s šolo bi pojem nesrečnosti lahko povezali. Učenec je nesrečen, vendar govori o smoli, ki da jo je imel pri spraševanju, pisanju testa, pisanju eseja

Seveda je huda smola, če dobiš vprašanje, na katero ne znaš odgovoriti. A je razlika, če je to edino vprašanje, na katero ne veš odgovora, ali pa le eno izmed mnogih.

Včasih je prav zabavno poslušati izgovore, kaj vse da je lahko krivo za slabo oceno.

Otroci pogosto skušajo prikriti slabe ocene. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Recimo: profesorica je odšla na porodniški dopust; pisali so prav tisto snov, ki so jo jemali takrat, ko ga ni bilo v šoli; učitelj je imel nemogoče kriterije za oceno; rečeno je bilo, da bodo pisali nekaj drugega …

Pač neradi priznamo, da je šolski uspeh ali neuspeh odvisen največ od nas samih.

Res pa je, da se vsem učencem ni treba enako prizadevati, nekateri se morajo za enak uspeh učiti veliko več in dlje kot kdo drugi.

Le dva odstotka staršev mislita, da si njihov otrok želi lepotnega posega, ker se primerja z zgledi na spletu. Najstniki so pokazali povsem drugačno sliko. Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Sicer pa so, kar zadeva odnos do ocenjevanja in ocen, hudo kritični še starši ali stari starši.

Le redki so pripravljeni videti vzrok za slabe ocene ali neuspeh v pomanjkljivi prizadevnosti svojega otroka ali vnuka, krivdo za neuspeh iščejo zunaj njega, najpogosteje v učitelju.

Sicer pa učitelji niso »krivi« le za slab učni uspeh. Krivi so, ker so prezahtevni, ker so nerazumevajoči, ker so grobi, krivi so za vedenje učencev.

Razpis mobilnost visokošolskih učiteljev. Vir: Pixabay
Vir: Pixabay

Ne le učitelji, tudi ravnatelji znajo biti takšni. In če ti niso po volji staršev, jih je pač treba zamenjati. Dovolj je nekaj nezadovoljnih staršev, pa se že zgodi pogrom.

Recimo pogrom nad ravnateljem, ki zahteva red, disciplino, spoštovanje, redno prihajanje v šolo, izpolnjevanje dolžnosti. Ne skrbi me za ravnatelja, čeprav bo grenkoba ostala. Pogrom bo preživel.

Skrbi me za otroke staršev, ki so ta pogrom izpeljali. Kaj jim ti starši s svojim vedenjem sporočajo?

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Dodaj komentar

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.