Časoris
Vojna ne prinaša koristi, le trpljenje. Nekateri se te lekcije iz zgodovine nikoli ne naučijo. Vir: Pixabay
Vojna ne prinaša koristi, le trpljenje. Nekateri se te lekcije iz zgodovine nikoli ne naučijo. Vir: Pixabay

Ves pouk zgodovine ne pride do živega tako kot dan v Auschwitzu

Živimo tu in zdaj, v sedanjosti. Preteklosti se spominjamo iz lastnih doživetij. Spoznavamo jo iz pripovedovanj starejših. O njej se učimo v šoli. Prihodnost načrtujemo.

Z načrtovanjem prihodnosti je povezan prehod z ene stopnje šolanja na drugo. Se odločiti za poklicno, strokovno šolo, gimnazijo? Katero smer izbrati po srednji šoli?

Končni izleti devetošolcev že potekajo. Trije deveti razredi ene od ljubljanskih osnovnih šol so se odločili, da gredo na končni izlet v London.

Ne vem, kdo je imel glavno besedo pri načrtovanju in odločitvi. Učenci, njihovi starši ali učitelji? Zraven morda še kakšna turistična agencija.

London, Združeno kraljestvo. Vir: Pixabay
Vir: Pixabay

Na prvi pogled se zdi to lep izlet, ki se ga bodo udeleženci lahko spominjali še vrsto let. Spomini so v življenju pomembni. Kaj pa tisti, ki se ga niso udeležili? Iz enega od treh razredov je bilo takih kar devet, slaba polovica razreda. Da si bodo London ogledali družinsko, so pojasnili.

Le kdo bi hotel priznati, da je zanj in za njegove starše izlet predrag. Priznati revščino. Teh devet učencev ne bo imelo spominov na izlet s sošolci ob koncu osnovne šole. Izlet je že bil in ne da se ga več popraviti. Sladki ali grenki spomini so se že vtisnili.

Neki drug deveti razred se je odločil za adrenalinski park s podaljškom kopanja v morju, ko se bo že ogrelo. Udeležili se ga bodo vsi sošolci.

Prizor iz Auschwitza 1. Foto: Urh Mur
Prizor iz Auschwitza. Foto: Urh Mur

V srednji šoli je profesorica za samostojno delo in govorne vaje ponudila različne teme. Liam je izbral temo holokavst.

Prijatelj (morda sošolec, znanec …), ki veliko brska po spletnih omrežjih, ga je podučil, da zgodovinarji veliko »nakladajo«.

Recimo o številu žrtev v taboriščih med drugo svetovno vojno. Teh da je bilo v resnici samo 130.000, in ne milijon in več, kot pišejo v knjigah in časopisih. On da to točno ve, ker je prebral na spletu.

Nato se je Liamov oče odločil, da bosta šla na Poljsko in si ogledala nemško taborišče v Auschwitzu. Tako bo fant lažje pripravil svojo nalogo.

Prizor iz Auschwitza 3. Foto: Urh Mur
Foto: Urh Mur

Med zimskimi počitnicami sta obiskala nekaj poljskih mest, gradov.

Posebej sta se posvetila ogledu taborišča.

Fantovi dvomi o ugotovitvah zgodovinarjev so se razblinili.

Gore čevljev, polomljenih očal, kupi las, posode z mrtvaško glavo, ki so jih obrnili na glavo nad »tuši« (spomnil se je, da je to videl že v filmu) v plinskih celicah, železniški tiri, vagoni, velikost taboriščnega kompleksa …

To je bila ura zgodovine. Celoletni pouk zgodovine druge svetovne vojne mu ne bi mogel priti tako do živega, kot mu je prišel do živega dan, preživet v Auschwitzu.

Nalogo o holokavstu bo lahko stresel iz rokava. Težko ga bo ustaviti. Iz njega kar bruha.

Jaz pa učiteljem zgodovine s tem tudi nekaj namigujem. Prav tako glede izletov. Naj imajo spomine za prihodnost vsi. Ne le otroci dovolj premožnih staršev.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Dodaj komentar

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.