Arnes je pred petimi leti prvič pripravil množični brezplačni odprti spletni tečaj (MOST oz. angleško MOOC) o varni rabi interneta, in ta teden se je odprla že enajsta izvedba tečaja.
Kako je do tega prišlo in zakaj mislim, da tak tečaj v tem trenutku morda še bolj potrebujemo, kot smo ga leta 2014, ko smo s tem začeli?
Tečaj smo pripravili, ker s predavanji nikoli ne moremo doseči toliko ljudi, kot jih lahko na tak način. Poleg tega je pomembnih vsebin – od raznih prevar, okužb in vdorov do varovanja zasebnosti, vrstniškega spletnega nasilja ali pa zasvojenosti – enostavno preveč, da bi jih predstavili v eni sami uri, ki nam je na voljo za predavanje.
V prvih izvedbah se je v tečaj vključilo predvsem veliko entuziastov – tistih, ki so bili že opremljeni z veliko znanja iz tematik, ki jih obravnavamo. Ti so želeli predvsem razširiti svoje znanje in ga uporabiti pri svojem delu. Mnogi so tudi širili pridobljeno znanje med sodelavci in ob tem tudi informacije o tem, kje tako znanje dobiš.
Vsa ta leta je predvsem beseda od ust do ust tista, zaradi katere se novi udeleženci odločijo za vstop v tečaj. Zelo veseli smo, ko vidimo, da se Slovenci kar dosti pogovarjamo, saj se je v tečaj do sedaj vključilo že preko 8.000 udeležencev, predvsem učiteljev.
Letos pa opažamo povsem nov pojav. Na nas se obračajo tudi ljudje, ki sami iščejo ta znanja, ne da bi jim sploh kdo povedal za tečaj.
Tudi pri odzivih poslušalcev na predavanjih opažam, da v družbi narašča splošno zavedanje o tem, kako malo vemo o tisti malo manj bleščeči plati vseprisotnih novih tehnologij. Predvsem starši so pri tem veliko bolj vedoželjni, kot so bili pred nekaj leti.
Čeprav vem, da do tega verjetno prihaja predvsem zaradi tega, ker se več ljudi srečuje s katero izmed težav, me ti premiki vseeno veselijo, saj se lahko težavam, ki nam jih nove tehnologije prinašajo, izognemo le z znanjem.
Gotovo je tudi že čas, da se kot družba začnemo zares zavedati, kam pelje naša nekritična raba tehnologij. Kaj so lahko na primer posledice tega, da dopuščamo stalno vdiranje v našo zasebnost in zasebnost naših otrok, kaj narediti z naraščanjem spletnega vrstniškega nasilja ali kako se odzvati na porast nekemičnih zasvojenosti.
Če mi je tole pisanje uspelo, vas je začelo zanimati, o čem sploh govorim. Eden od namenov tega sestavka je seveda tudi ta, da vas povabim, da se nam v tečaju pridružite tudi vi. 🙂
Veseli vas bomo, če se »srečamo« v tečaju, in še zlasti, če se srečamo na delavnici v živo, ki sledi spletnemu delu.
P. S. Preden nas vprašate. – Pripravili smo tudi tečaj za učence druge in tretje triade OŠ, v prihodnjem letu pa bomo pripravili še tečaj za srednješolce.