fbpx
Časoris
Zmagovalni novinarski razred. Vir: RTV SLO
Zmagovalni novinarski razred. Vir: RTV SLO

Z radijskim sprehodom po Škofji Loki do zmage

V šolskem letu 2019/20 se je naša šola udeležila novinarskih delavnic radia Hudo, ki so zaradi korone potekale malo drugače kot ponavadi. Sodelovanje na radiu Hudo je bila zame res dobra izkušnja. Čeprav je bilo veliko dela in nas je ovirala korona, mi ni žal, da sem se udeležila novinarskih delavnic. Z veliko truda nam je uspelo in zanj smo bili poplačani z zmago, za katero smo izvedeli na zaključni prireditvi v soboto, 3. oktobra, v Ljubljani.

Ideje za tekmovalni posnetek smo zbirali dlje časa. Vsak od nas je imel kakšno res dobro in vse smo poskusili nekako združiti skupaj. Ideje smo usklajevali na naših srečanjih na daljavo, na katerih nas je usmerjala mentorica Sabina Leben. Ko smo imeli besedilo sestavljeno, je bila naša naloga le še ta, da vse skupaj dobro povemo in zmontiramo.

Škofja Loka. Foto: Bernd Thaller/Wikimedia
Pogled na znameniti Kapucinski ali Kamniti most v Škofji Loki. Foto: Bernd Thaller/Wikimedia

Na novinarskih delavnicah sem sodelovala prvič. Predstavljala sem si, da bomo šli na RTV SLO in tam pripovedovali o izbrani temi, potem pa bodo ljudje glasovali za najboljši novinarski razred. No, ni bilo ravno tako. Bilo je precej več dela in tudi malo težje. Zaradi korone smo večino časa delali na daljavo in prek video konferenc. Kljub temu je bila to nepozabna izkušnja.

Med snemanjem oddaje smo bili namesto na RTV kar doma, saj zaradi korone nismo smeli v studio. Voditeljica oddaje Tadeja Bizilj nas je poklicala po telefonu, da smo na ta način odgovarjali na zastavljena vprašanja. A čeprav smo bili doma, sem imela tremo, saj smo nastopali v živo.    

No, naj bolj podrobno opišem našo temo in kaj vse smo počeli. Kot sem že povedala, smo se za temo odločali dlje časa. Na koncu smo izbrali Vpliv YouTuba in medijev na mlade. Mladi novinarji smo najprej iskali in sestavljali vprašanja za ankete mlajših in odraslih ter za intervjuje z našimi gosti. Ena izmed tistih, ki je pripravljala anketo za odrasle, sem bila tudi jaz. Na snemalnik zvoka, ki ga imam na telefonu, sem za anketo posnela svoje starše. Ko sem ju vprašala, če bi sodelovala, sta bila oba najprej malo nervozna, da bosta nastopala na radiu. Na koncu pa sta se le opogumila in sprejela izziv.

V vlogi anketarke sem se počutila dobro. To je bilo zame nekaj novega. Zdi se mi, da se v tej vlogi dobro znajdem. Pred pogovori smo imeli novinarske delavnice na daljavo, na katerih smo veliko izvedeli o tem, kaj je pomembno pri radijskem delu in kako pripravimo dobro oddajo … Naši gostje za intervjuje so bili Anže Tomić, Jože Robežnik in srednješolki z gimnazije Škofja Loka.

Nekateri člani naše »novinarske ekipe« so dobili video navodila o montiranju posnetkov. Nato so v programu Audacity montirali, urejali in pripravljali posnetke za oddajo Hudo!, v kateri smo sodelovali na daljavo. Ob določeni uri smo prejeli klic in se v živo kar preko klica pogovarjali o izbrani temi in nastajanju oddaje ter odgovarjali na zastavljena vprašanja. Radijska oddaja na daljavo je uspela. Malo pa mi je žal, da oddaje nismo mogli speljati v studiu.

Ob vrnitvi v šolo so nas čakali še tekmovalni posnetek in storyji. Odpravili smo se na Mestni trg, kjer smo snemali in fotografirali za Instagram. Ko smo poslikali vse, kar smo nameravali, so eni šli urejat slike in posnetke, da bi za zgodbo v Instagramu izgledalo čim bolj lepo in zanimivo, drugi pa smo pomagali pri montiranju tekmovalnega posnetka. Za posnetek smo naredili besedilo, ki smo ga sestavljali postopoma. Vsak je napisal besedilo po svoje, nato pa smo od vsakega izmed nas upoštevali eno stvar, ki si jo je zamislil v njem. Na čim bolj zanimiv način smo poskusili opisati znamenitosti in značilnosti Škofje Loke.

Naš posnetek smo lahko na radiu prvič slišali 19. septembra. Do 26. septembra pa je bilo možno glasovanje. Ker smo hoteli, da čim več poslušalcev glasuje za nas in da zmagamo, smo izdelali letake, ki smo jih raznosili po hišah, blokih, stolpnicah in tudi na oglasne deske naše šole smo jih nalepili. Hkrati smo po elektronski pošti h glasovanju povabili tudi starše.

Na zaključni prireditvi smo izvedeli, da smo se odlično uvrstili, saj smo dobili tri točke strokovne žirije, v kateri so bili Tadeja Bizilj, Danijel Poslek in Igor E. Bergant, ter devet točk z glasovi poslušalcev. In skupen seštevek je prinesel zmago OŠ Ivana Groharja! Hvala vsem, ki ste glasovali za nas in nam s tem pomagali pridobiti glavno nagrado – dvodnevno bivanje na Krvavcu.

Neža Igličar, 8. a, OŠ Ivana Groharja, Škofja Loka

Časoris

Časoris

V Časorisu s svojimi zapisi in razmišljanji gostujejo tudi otroci, učitelji, ravnatelji, strokovnjaki in starši.
V prispevkih je zapisano njihovo mnenje, ki ne izraža nujno stališč uredništva.

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.