Varno učno okolje. Vir: MIZŠ
Vir: MIZŠ

Varno in spodbudno učno okolje

Facebooktwittergoogle_plus

Na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport se zavedamo, kako pomembno je v šolah zagotavljati varno in spodbudno učno okolje. Že na pomlad smo pripravili skupaj z Zavodom RS za šolstvo in Sindikatom vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture regijske posvete na to temo. Včeraj pa o tem še nacionalno konferenco.

Priznani strokovnjaki in praktiki, med njimi tudi mednarodno priznan predavatelj iz Centra za pozitivno psihologijo na Univerzi v Pensilvaniji dr. Alejandro Adler, so v okviru konference razpravljali o pomenu zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja za učence, učitelje in ravnatelje.

»Pomembno je, da otroke obravnavamo s spoštovanjem in dostojanstvom ter da jih tega tudi učimo. Pomembno je, da jim zaupamo pravico do soudeležbe pri sprejemanju odločitev in da jih pri tem tudi slišimo, pa tudi, da zagotavljamo pogoje za njihovo participacijo, ki sega tudi preko simbolne ravni,« je v uvodnem nagovoru med drugim poudarila ministrica dr. Maja Makovec Brenčič.

Po njenih besedah si moramo močno prizadevati, da slovensko okolje, še zlasti pa šolsko, ne bo nikoli prepoznavno po različnih nasilnih ali drugačnih nedovoljenih ravnanjih in dogajanjih. Šolsko okolje mora biti varno in spodbudno. Zato je predvsem zaradi otrok in mladih nujno, da o teh temah govorimo naglas, izmenjamo različna stališča in sprejmemo ustrezne ukrepe, tudi na podlagi primerov dobrih praks.

Zavedati se je treba, da učitelji niso vsemogočni rešitelji vsega, kar se v družbi dogaja in se odraža tudi pri otrocih. Pričakovanja družbe o tem, kaj vse naj bi bila naloga šole oziroma učiteljev, so pogosto prevelika, nanje prenašamo preveliko breme in odgovornost glede skrbi za otroke, je med drugim še izpostavila ministrica. Pomembno je zagotoviti varnost slehernega posameznika, torej tako otrok kot tudi učiteljev in ostalih zaposlenih na šoli. Da bi to lahko dosegli, moramo rešitve iskati skupaj, v dialogu in sodelovanju z vsemi partnerji – torej s šolo, starši, policijo, varuhinjo človekovih pravic, in nenazadnje tudi s centri za socialno delo.

Strokovnjaki in praktiki so se strinjali, da je vsakršno nasilje nesprejemljivo in da je treba opredeliti aktivnosti na ravni šole, šolskega sistema in tudi na ravni družbenega okolja. Doseči je treba tudi večjo stopnjo zaupanja v šolski prostor, kar bo zagotovo pozitivno vplivalo tudi na preprečevanje nasilja.

Voščilo

Bralkam in bralcem Časorisa, ter uredništvu, želimo lepe praznike in zdravo, uspešno ter lepih trenutkov polno leto, ki je pred nami. Se beremo tudi v prihodnjem letu.

image_print
Facebooktwittergoogle_plus
ministrstvo za izobraževanjevarno učno okolje

MIZŠ • 21. 12. 2017


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor