fbpx
Časoris
Umetna inteligenca. Vir: Adobe Stock
Umetna inteligenca. Vir: Adobe Stock

V Sloveniji kmalu sedež Mednarodnega raziskovalnega centra za umetno inteligenco

Po izjemnem uspehu 2. svetovnega kongresa o prosto dostopnih izobraževalnih virih, ki ga je Slovenija gostila septembra 2017, in s tem povezanim dvigom prepoznavnosti Slovenije v globalnem okolju, je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport maja 2018 podalo pobudo za ustanovitev Mednarodnega raziskovalnega centra za umetno inteligenco pod okriljem Unesca (IRCAI).

Center bo zagotavljal odprto in pregledno okolje, ki bo poleg raziskav, tehnologije in razprav na področju umetne inteligence deležnikom po vsem svetu zagotavljal tudi javno-politično podporo pri pripravi usmeritev in akcijskih načrtov na področju umetne inteligence.

Center pomeni priznanje slovenskim znanstvenikom in je rezultat dobrega sodelovanja slovenske vlade in Unesca v preteklosti, še posebej na področju prosto dostopnih virov, kjer smo se uveljavili kot globalna in vodilna država na tem področju. To je poudaril minister dr. Jernej Pikalo na posvetu o postavitvi IRCAI, ki smo ga pred kratkim organizirali na ministrstvu.

Dokončna odločitev o ustanovitvi centra bo sprejeta na novembrskem zasedanju generalne konference Unesca. Slovenija bo center predvidoma ustanovila v začetku leta 2020.

Mednarodni center za umetno inteligenco. Vir: MIZŠ
Vir: MIZŠ

Višje strokovno šolstvo bo dobilo strateški razvojni dokument

Ker višje strokovno izobraževanje doslej ni imelo strateškega razvojnega dokumenta, smo na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport pred časom imenovali delovno skupino, ki je opravila obsežno analizo stanja višjega strokovnega izobraževanja.

V sodelovanju z vsemi deležniki na tem področju smo oblikovali osnutek Strategije višjega strokovnega izobraževanja za obdobje 2020-2030.

Višje strokovno izobraževanje v Republiki Sloveniji se je v dobrih dvajsetih letih delovanja izoblikovalo v kakovosten samostojen del terciarnega izobraževanja in enega ključnih akterjev povezovanja izobraževanja z gospodarstvom. Izkazalo se je, da digitalizacija, globalizacija, demografski trendi in migracije zahtevajo nove pristope v izobraževanju za poklice oziroma kompetence 21. stoletja.

Strategija zagotavlja, da bo koncept razvoja višjega strokovnega šolstva tudi vnaprej temeljil na povezovanju izobraževanja s sfero dela. Socialno partnerstvo ostaja eden od temeljev nadaljnjega razvoja, poklicni standardi pa podlaga za pripravo programov. Postopki za njihovo pripravo bodo poenostavljeni. Študijski programi, tudi novi, pa bodo še naprej ohranjali velik obseg praktičnega izobraževanja pri delodajalcih.

Iz strategije izhaja, da naj bo višje strokovno šolstvo v prihodnje predvsem tehniško orientirano. Poleg nabora digitalnih spretnosti bo poudarek tudi na splošnih veščinah, kot so: delo v skupini, reševanje problemov, reševanje konfliktov na delovnem mestu in podobno, kar bo diplomantom omogočilo uspešno delo in življenje v okolju, ki ga vse bolj obvladuje umetna inteligenca.

Osnutek strategije je sedaj v javni razpravi. Vlada RS jo bo sprejela predvidoma do konca leta.

Vabilo na ogled arhitekturne razstave

V oranžnem salonu Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport je do 15. novembra, vsak delovni dan od 9. do 18. ure, na ogled arhitekturna razstava Kje smo? Kaj imamo? Stanje arhitekture javnih vrtcev in osnovnih šol v Sloveniji.

Na razstavi, ki sodi v sklop aktivnosti Meseca prostora 2019, so v sliki in besedi na ogled kakovostni elementi že zgrajenih prostorov javnih vrtcev in šol, s poudarkom na kriterijih fleksibilnosti, umeščenosti v prostor, naravne svetlobe, akustike, zdravja, prilagodljivosti prostorov in kulturno-varstvenega pomena.

Razstava, ki jo je 24. oktobra odprl minister dr. Jernej Pikalo, je rezultat obsežnega triletnega raziskovalnega dela v okviru projekta CRP, ki ga je izvedla Fakulteta za arhitekturo Univerze v Ljubljani, v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem. 

Minister dr. Pikalo je ob odprtju razstave med drugim poudaril, da je pri arhitekturnem načrtovanju vrtcev in šol potrebno ustrezno upoštevati oblikovalski in funkcionalni vidik, hkrati pa upoštevati vse posebnosti šolskega prostora. Vse zato, da se v šolskem prostoru po eni strani počutimo dobro, po drugi strani pa da je ta dober za izvajanje osnovnega poslanstva, to je vzgoje in izobraževanja.

Vljudno vabljeni na ogled razstave.

MIZŠ

MIZŠ

Novice z ministrstva za izobraževanje ekipa sodelavcev pripravlja posebej za bralce Časorisa.

Dodaj komentar

Pomagajte otrokom

Časoris je brezplačno na voljo vsem otrokom, pa tudi učiteljem in staršem, a ne nastaja brez stroškov.

Če vam je všeč, pomagajte otrokom, da bodo lahko še naprej brali kakovostne vsebine.

Postanite Časorisov podpornik!

Že en evro na mesec lahko veliko pomeni.

Pišite nam na donacije@casoris.si in posredovali vam bomo podatke za nakazilo na račun Zavoda Časoris.

Ali pa kliknite na spodnji gumb in vpišite željeni znesek.





Vreme

Ljubljana, Slovenija
Showers
8°C
 

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.