World Scholar's Cup. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar
Zmagovalci mlajše kategorije: Ema T., Nejc Š. in Benjamin W. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

Svetovni pokal v znanju na OŠ Danile Kumar v Ljubljani

Facebooktwittergoogle_plus

V soboto in nedeljo je v Ljubljani potekalo mednarodno tekmovanje World Scholar’s Cup. Najboljši učenci in dijaki so se uvrstili na svetovni dogodek, ki bo junija v malezijski prestolnici Kuala Lumpur.

Slovensko izbirno tekmovanje, kjer so se pomerile ekipe iz Slovenije in nekaterih sosednjih držav, je že četrto leto zapored gostila Osnovna šola Danile Kumar v Ljubljani.

Kako je tekmovanje potekalo, je opisal eden od sodelujočih tekmovalcev, osmošolec Val Marušič.

The World Scholar’s Cup – regijsko tekmovanje v Ljubljani

V Ljubljani na Osnovni šoli Danile Kumar in v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma je 3. in 4. februarja 2018 potekalo prav posebno tekmovanje – Svetovni pokal v znanju oziroma The World Scholar`s Cup Ljubljana Regional Round. Na njem je sodelovalo 32 šol s skupno 408 udeleženci dveh starostnih kategorij iz treh različnih držav – Avstrije, Srbije in Slovenije. V svetovnem merilu je to eno najbolje zastopanih in raznolikih tekmovanj tako po številu sodelujočih kot tudi po številu udeležencev. Dogodek je vodil sam ustanovitelj organizacije g. Daniel Berdichevsky skupaj s še petimi člani svoje ožje ekipe.

World Scholar's Cup. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

World Scholar’s Cup. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

Ena izmed kategorij na tem tekmovanju je debata. Pri tej dve ekipi, ki ju sestavljajo trije učenci, poskušata nepristranskega sodnika prepričati, da je njihov pogled na dano trditev pravilen in da so njihovi argumenti najbolj prepričljivi. Tekmovalci morajo biti do nasprotnikov in sodnikov vljudni ter spoštljivi, tudi če izgubijo. Po končani debati si nasprotni ekipi podata povratno informacijo o tem, kaj je bilo pri njihovem govoru dobro oziroma kaj bi lahko izboljšali. Tako se izmenjujejo koristni nasveti, iz katerih se lahko vsak kaj nauči.

Na tekmovanju so še druge kategorije, kot je npr. »sodelovalno pisanje« (collaborative writing), pri katerem tekmovalci dobijo več naslovov. V ekipi se dogovorijo, kdo bo pisal o posamezni temi. V začetnem delu si ekipa lahko medsebojno pomaga in uporablja informacije s spletnih ali iz drugih virov. Nadaljnjih 45 minut nato individualno pišejo spis. Sledi še 15 minut za posvetovanje s svojo ekipo, ko smejo drug drugemu svetovati, kako lahko pisni del še izboljšajo.

Tretja kategorija je test, ki se imenuje »učenčev izziv« (scholar`s challenge). Ta je bila po mojem mnenju najtežja, saj test vsebuje kar sto dvajset vprašanj, na katere moraš odgovoriti v eni uri. To pomeni, da imaš za eno vprašanje na voljo le pol minute. Vprašanja obsegajo šest disciplin: izbirno disciplino (letos so bili to medsebojni odnosi), zgodovino, umetnost in glasbo, naravoslovje, družboslovna znanja in literaturo. Vsaka disciplina ima določeno ožjo temo (npr. pri zgodovini je bila letos izbrana zgodovina diplomacije). Za dober rezultat je potrebnega veliko prebiranja, učenja z razumevanjem in medpredmetnega povezovanja.

World Scholar's Cup. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

World Scholar’s Cup. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

Sledi zabavnejša kategorija, neke vrste kviz, poimenovan »učenčeva loterija« (scholar`s bowl). Tukaj se tekmuje ekipno in potrebno je odlično sodelovanje med sotekmovalci, saj je za odgovor na vprašanje danih le nekaj sekund. Najbolj razburljivo vprašanje je zadnje, pri katerem se ekipa odloči, koliko prisluženih točk bo tvegala. Če na vprašanje odgovori pravilno, se točke, ki so jih vložili, podvojijo, v nasprotnem primeru pa jih izgubijo.

Letos smo na dogodku prvič izkusili tudi šov talentov, na katerem je zapelo, zaplesalo, pripovedovalo ali se kako drugače predstavilo več kot 30 mladih, ki so izjemno pogumno nastopili pred več kot 500 gledalci. Ena najzanimivejših je bila učenka, ki je tekoče spregovorila v kar petih jezikih!

Podelitev nagrad je svojevrsten del dogodka, saj podelijo medalje in pokale tako za individualne kot tudi skupinske dosežke. Pokale prejmejo le najuspešnejši posamezniki oziroma ekipe v posameznih kategorijah, medalje različnih pomembnosti pa tisti, ki so se uvrstili v zgornjih 20–25 odstotkov.

Na tekmovanju sem užival, saj sem spoznal nove prijatelje iz Slovenije in drugih držav ter tudi sam osvojil nekaj medalj. Prav nenavadno in zanimivo je videti, koliko pozitivne energije izžarevajo tekmovalci in vodje tega tekmovanja. Česa takega nisem doživel še na nobenem drugem tovrstnem dogodku. Na splošno je »Pokal znanja« (WSC) zelo navdihujoč, saj z njim izboljšamo govorniške in pisne veščine, naše splošno znanje, znanje angleščine, pri vsem tem pa se še zabavamo.

Val Marušič, 8. b, Osnovna Šola Danile Kumar

image_print
Facebooktwittergoogle_plus
Osnovna šola Danile Kumarsvetovni pokal v znanjuWorld Scholar’s Cup

Sonja • 7. 2. 2018


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor