Na OŠ Jela Janežiča smo zbrali vtise ekoprojektnega tedna. Uganete, kaj je bila njegova tema?
Iz različnih materialov smo predstavili pridobivanje sončne energije, je namig, ki ga poda šestošolec Mujo.
»Izdelali smo sonce, sončne panele, hišo in vse skupaj povezali z žicami. Ta dejavnost je bila super.«

Imeli smo eksperimente o elektriki, doda Jaka. »Najbolj so me pritegnili avti s sončnimi paneli, ki smo jih premikali s pomočjo žarnic.«
Všeč mi je bilo, ko smo učenci 6. razreda postali učitelji učencem 4. in 5. razreda in jim predstavili naš projekt.
Aldin, 6. razred
V telovadnici smo izvajali različne športe, pri katerih smo se naučili, kako človek dobi in kako uporabi svojo energijo.


Špeli se je najbolj dopadlo, ko so se ulegli na tla drug za drugim in se preskakovali.
Patrik T. se je zabaval pri eksperimentu, pri katerem so s sušilnikom za lase proizvajali vetrno energijo in poganjali vetrnice.
Tako so ustvarili električno energijo, ki je prižgala luč.
Sam bi težko pihal tako močno, da bi se vetrnica premaknila, dodaja Anže.

Veliko smo se pogovarjali o energiji, pove Slađan, in si ogledali predstavitve drugih razredov.
Imeli smo se super!

Vtise smo učenci združili na posamezne črke besede energija, in sicer kot odgovore na vprašanje: kaj ste se naučili o energiji?
E – NERGIJA, vsi jo potrebujemo
N – EOBNOVLJIVI VIRI so: plin, nafta in premog
E – LEKTRIKO pridobimo s pomočjo sonca, vetra in vode
R – UDNIK je mesto, kjer kopljejo premog
G – OZD nam daje les, les nam daje energijo
I – DEJE: v eko tednu smo dobili veliko novih idej
J – EDRSKA ENERGIJA najmanj onesnažuje okolje
A – TOM je najmanjši delec, v katerem se skriva največja moč
Tretješolci so prav tako zbrali vtise.
Tevž je pohvalil ekoprojektni teden: »V našem razredu smo naredili plakat Sončna energija. Naučil sem se veliko novih stvari. Najbolj zanimivo mi je bilo, ko smo avtomobilčke peljali z lučko. Eni so šli daleč, eni pa ne.«
Naučil sem se, da moraš varčevati z vodo, da je ne bo zmanjkalo za druge. Odlično je bilo, ko sem vlekel vrv in nisem nič padel.
Nace
Naučili smo se, da moramo varčevati z vodo, da je ne bi zmanjkalo za druge, je povzela Manca. Vleka vrvi ji ni bila po godu, obratno je bilo pri ogledu plakatov in odgovarjanju na vprašanja.
Galov razred ga je pripravil o biomasi, izdelkih iz lesa, s katerimi kurimo. To so drva, sekanci in peleti, je naštel.

Tudi Neža je omenila vleko vrvi. »Spomnim se še, da je Manca lovila Naceta, ki je imel ‘repek’ iz kolebnice.«
Sara je najbolj uživala pri poskusu, pri katerem so prižgali žarnico. Všeč so ji bili tudi drugi poskusi in izdelava plakata o sončni energiji.
»Zapomnil si bom mlinček, ki sem ga vrtel z roko. Ko sem ga vrtel, sem mu dal energijo. Zasvetila je lučka,« opisuje Matic.

Medtem ko so bile Eli najbolj ljube športne igre v telovadnici, ki smo jih imeli v petek.
»V tem tednu smo brali plakate, ki so jih naredili drugi učenci, in odgovarjali na vprašanja o energiji. V telovadnici smo delali poskuse. Spomnim se poskusa s statično elektriko. Takrat so nam stali lasje pokonci.«
Učenci Osnovne šole Jela Janežiča
Slovarček
Sončni panel je naprava, ki pretvarja sončno energijo v električno.
***
Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednistvo@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.

Dodaj komentar