Časoris
Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Za mnoge je javni prevoz edina pot do šole, zato naj bo zanesljiv

Skoraj vsak dan, ko grem ob 5.30 zjutraj na avtobus za Novo mesto, se vprašam: »Zakaj ni to malo lažje?«

Vožnja do šole, ki je oddaljena 37 kilometrov, traja uro in petnajst minut, včasih še dlje.

Dolge poti so naporne – a niso edina težava, s katero se srečujemo dijaki iz manjših krajev.

Iz Ljubljane v Škofjo Loko, kjer smo imeli zaključno srečanje mentorskega programa novinarstva, sva z Lariso (levo) prišli z vlakom. Vir: Časoris
Iz Ljubljane v Škofjo Loko, kjer smo imeli zaključno srečanje mentorskega programa novinarstva, sva z Lariso (levo) prišli z vlakom. Vir: Časoris

Septembra lani smo mladi iz okolice Gabrovke in Dol začeli šolsko leto z velikim zamujanjem. Avtobusi in vlaki niso prihajali pravočasno, na cestah je bila gneča.

Nini Mirt, ki se vozi iz Trebnjega v Ljubljano na pedagoško fakulteto, se je zgodilo, da je vlak čakala 103 minute – več kot uro in pol!

Med anketiranjem dijakov iz Gabrovke in Dol sem ugotovila, da večina uporablja javni prevoz predvsem za pot v šolo in domov.

Povedali so, da bi ga uporabljali tudi v prihodnje – če bi bil bolj zanesljiv.

Najstniki na avtobusu. Foto: Guruxox/Dreamstime
Foto: Guruxox/Dreamstime

Medkrajevne prevoze v Sloveniji ureja država s posebnimi dovoljenji, pravimo jim koncesije.

To pomeni, da izbere podjetje, ki bo skrbelo za prevoze, in mu da koncesijo, da to delo opravlja. V zameno mora spoštovati pravila, voziti po določenih urnikih in skrbeti, da prevozi delujejo čim bolje.

Od julija vse linije in vozne rede medkrajevnega potniškega prometa usklajuje Družba za upravljanje javnega potniškega prometa.

Časorisovi mladi novinarji. Ilustracija: Nina Semolič

Podjetju Nomago je podelila koncesijo za avtobusne prevoze v sedmih od dvanajstih statističnih regij, med drugim v Dolenjski in Posavski, kjer sem doma.

Mladi si želimo:

  • več avtobusnih in železniških povezav v manjših krajih,
  • zanesljive vozne rede,
  • manj zamud in
  • obveščanje o zamudah prek aplikacij.

Nekaj sprememb se je že zgodilo. Nekateri pravijo, da se stanje izboljšuje – zamud je manj kot septembra, a razlike med bolj in manj razvitimi območji ostajajo.

Rešitev? Mladi predlagamo, da se urniki prilagodijo dejanskim potrebam, da se okrepi železniška infrastruktura in da se uvede aplikacija za sprotno obveščanje.

Zavedamo se tudi pomena trajnosti. Mnogi sogovorniki so poudarili, da jih skrbi vpliv avtomobilov na okolje.

Za marsikoga med nami je javni prevoz edina možnost, da sploh pridemo do šole. Zato je pomembno, da deluje zanesljivo.

Čeprav se stanje izboljšuje in avtobusi ter vlaki zdaj manj zamujajo kot v začetku šolskega leta, težave še vedno ostajajo – predvsem za tiste, ki živimo daleč stran od mest.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Kaja

Prelogar je članica ekipe Časorisovih mladih novinarjev. Zelo rada se druži z otroki, bere in fotografira. V prostem času peče ter posluša slovensko glasbo.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.