Kaj se v trgovinah zgodi s hrano, ki je odveč?
V Lidlu Slovenija morebitne presežke živil, ki imajo daljši rok uporabe – ta nosijo oznako »uporabno najmanj do« – podarijo različnim humanitarnim ustanovam.
Najpogosteje gre za moko, testenine, riž in olja, ki ne potrebujejo hlajenja.
Donacije predajo razdelilnicam hrane, Zvezi prijateljev mladine Slovenije in drugim organizacijam.

Projekt Viški hrane, ki danes sliši na ime Donirana hrana, so začeli izvajati že novembra 2017. Presežno hrano, ki po zaprtju ostaja v njihovih trgovinah, podarijo tistim, ki potrebujejo pomoč.
Donirane škatle so predvsem polne skrbnosti. Ob koncu delovnika jih pripravimo z veliko pozornostjo in hkrati odgovornostjo. Nekaj minut čez deveto pozvoni in po izdelke pridejo naši partnerji iz lokalne humanitarne organizacije.
Maja Klauzner, vodja poslovne enote Lidl Hoče
Pri tem imajo zanesljivega partnerja, humanitarno organizacijo Zvezo Lions klubov Slovenije. Ta nato na lokalni ravni sodeluje z drugimi dobrodelnimi organizacijami oziroma se povezuje tudi z drugimi humanitarnimi organizacijami.
Trenutno je v projekt vključenih več kot 31 Lidlovih trgovin po vsej državi. V zadnjih dveh letih so samo prek njega podarili več kot 390 ton hrane.

Zelo smo veseli, da lahko po zaprtju poslovalnice hrano, ki bi sicer šla v uničenje, spravimo v posebej pripravljene zabojnike in škatle za ljudi v stiski. Naredimo dvojno dobro – preprečimo, da bi hrana pristala v smeteh, in olajšamo vsakdan socialno šibkejšim.
Patricija Mavrin, Lidlovka
Ves čas razmišljajo tudi o novih pobudah, s katerimi bi lahko še bolj izboljšali svoje procese in bili še bolj družbeno odgovorni.
Zadnji cilj že vrsto let negujejo v okviru trajnostne pobude, združene v iniciativo Ustvarimo boljši svet.
Tudi sicer svojim kupcem ponujajo le izdelke z veljavnim rokom trajanja. Hkrati z učinkovito optimizacijo procesov nadzora in naročanja blaga skrbijo, da jim v trgovinah ostane čim manj izdelkov s pretečenim rokom.
***
Vsebine o projektu Hrana ni za tjavendan pripravljamo v sodelovanju z Lidlom Slovenija. Več informacij o projektu je na voljo na spletni strani Boljši svet.