O raznih vplivnežih oziroma influencerjih sem že pisala, saj imajo velik vpliv na mlajše generacije.
Seveda ne na vse enako, a ankete kažejo, da večina najstnikov in mladih odraslih sledi komu izmed njih.
Kako priljubljeni so influencerji?
Raziskava Insider Intelligence je na primer pokazala, da 72 odstotkov vprašanih – ti so bili stari med 18 in 29 let – sledi enemu ali več influencerjem. Prav tako imajo njihove objave močan vpliv na sledilce.
Približno 80 odstotkov najstnic in mladih žensk na primer pravi, da so jim vplivnice pri tem najpomembnejši vzor.
To mogoče pojasni, zakaj se tako veliko deklet tako imenovane generacije Z tako trudi, da bi izgledale enako kot te vplivnice.
Rezultat je protisloven.
Vsi posebni, vsi enaki
Dekleta, ki jim influencerke dopovedujejo, da je vsaka od njih nekaj posebnega, da je edinstvena, so si običajno po videzu zelo podobna.
Enake frizure, enako ličenje, enak način oblačenja. V svoji želji po izražanju svoje unikatnosti so pravzaprav uniformirane.
Kaj je nasprotje influencerja?
Zaznali so še nekaj zanimivega, kar pa je verjetno industriji, ki uporablja storitve teh vplivnežev, malo manj po godu.
Mnogi med njimi se na ta način bojujejo proti neekološkim industrijam. Te nas prepričujejo, da moramo kupovati kupe nepotrebnih reči, kot so oblačila, ki jih oblečemo samo nekajkrat in nato zavržemo.
Nista pa le videz in oblačenje tisto, kar vplivneži tako ali drugače prodajajo ali poskušajo vplivati na naš odnos do tega.
O tem, kako nam prodajajo hitro hrano, (pre)sladke pijače in prigrizke, smo že pisali. Prav tako smo opozorili, da nam prodajajo življenjski slog, ki temelji na sovraštvu.
Zgrešene predstave nevednežev
Nedavno je zakrožila novica o slovenski vplivnici, ki je očitno prepričana, da zakoni veljajo le za tiste, ki jih poznajo.
Dobila je dve kazni zaradi pretečene vinjete. To jo je tako razkačilo, da je svojim sledilcem sporočila, da razmišlja o tem, da bi svoje podjetje preselila v tujino.
Prepričana je, da bi ji moral nekdo povedati, da je treba vinjeto podaljšati.
Ker namreč ne spremljam poročil in facebooka, zato ne vem, da je treba podaljšati vinjeto, in tudi nihče me ni spomnil.
Vplivnica
To je nenavaden in zgrešen pogled. Prepričana je, da bi se moral svet vrteti okoli nje, kljub temu da je že odrasla.
Še bolj zanimivo je to, da je vztrajno zavračala plačilo kazni in se je skušala temu izogniti s telefonskimi klici na Dars, a kot je sama dejala, »se ji ni uspelo dogovoriti nič«.
Svoje ogorčenje nad tem je delila s sledilci. To so predvsem dekleta, ki sledijo njenim modnim in lepotnim nasvetom ter kupujejo izdelke, ki jih prodaja.
Kaj jim s tem pravzaprav sporoča?
Morda bi lahko bistvo sporočila strnili v nekaj takšnega: »Če si povsem neveden, bodi ponosen na to. Ti se pač ukvarjaš le s tistim, kar te veseli, in nobene potrebe ni, da bi se ukvarjal še s čim drugim.« in »Drugi ljudje so na svetu zato, da strežejo tebi.«
To zagotovo ni sporočilo, ki bi koristilo njenim sledilcem.
Slovarček
Protislovno je nekaj, kar se med seboj izključuje.
Unikatnost je enkratnost, izvirnost.
Uniformiranost je zloženka iz latinskih besed ūnus – ‘eden’ in forma – ‘oblika’; pomeni ‘iste oblike’, ‘enako’, ‘enotno’; poenotenost, enoličnost.