Junior ambasadorji Unicefa, med katerimi sem bil tudi sam, in otroški parlamentarci iz Zveze prijateljev mladine Slovenije smo se v petek, 14. junija, udeležili Svetovne kavarne v Hiši EU.
Svetovna kavarna je dogodek, na katerem mladi iz različnih držav razpravljamo o pomembnih vprašanjih.
Razporedili smo se po skupinah in vsaka skupina je pri svojem omizju začela razpravljati na izbrano temo.

Teme, ki smo se jih dotaknili, so bile:
- zdravje otrok,
- diskriminacija revnih,
- enake možnosti,
- sodelovanje in otrokom prijazni postopki, kjer sem sodeloval tudi jaz,
- digitalno okolje in trajnostni razvoj.
Za vsako smo imeli na voljo petnajst minut, nakar smo zamenjali mizo in temo.
Pri temi zdravje otrok smo ugotovili, da je izobraževanje učiteljev, staršev in nasploh odraslih v otrokovem življenju enako pomembno, kot je pomembno izobraževanje otrok. Prav tako se nam je zdela dobra ideja, da nas bi v šolah naučili, kako se lahko sami pomirimo, torej, da nas bi seznanili z meditacijo.
Pri diskriminaciji revnih smo razmišljali o diskriminaciji v šolskem okolju in prišli do ugotovitve, da bi šolske uniforme izničile diskriminacijo na podlagi oblačil. Šola naj bi delno subvencionirala uniforme za revnejše družine.
Pri temi enakih možnosti smo se strinjali, da je šolstvo v Sloveniji dobro razvito, če upoštevamo, da je obenem tudi brezplačno.

Ker ta članek pišem za Časoris, ki je spletni časopis za otroke, in ker je bila ena od tem tudi otroku prijazen medij, se čutim dolžnega, da povem, kaj smo ugotovili v tem sklopu.
Otroku prijazen medij poskrbi za to, da sta tako obisk strani kot tudi branje besedila zanimiva in zabavna izkušnja za otroke. Ne eno ne drugo ne sme biti na noben način dojeto kot delo, za kar Časoris poskrbi prečudovito elegantno in praktično brez napak.
Ugotovili smo tudi, da mora otroku prijazen medij uporabljati otroku prijazen jezik, kar – več kot očitno – za Časoris tudi ni težava.
In ne nazadnje, otroku prijazen medij oskrbi otroka s temami, ki ga zanimajo oziroma ki se ga tičejo. Časoris je v tem smislu mojstrsko izdelan in izpeljan časopis.
Digitalno okolje je zelo aktualna tematika, saj je danes praktično nemogoče živeti brez njega. Prišli smo do sklepa, da je pomembno, da se nadaljuje izobraževanje o digitalnem okolju in da je treba začeti informirati že mlajše otroke.
Sam ob tem še menim, da bi v šolah morali redno preverjati mnenja otrok o perečih težavah in nas o teh tudi informirati.

Dotaknili smo se seveda tudi drugih tem. Ugotovili smo, na primer, da sta medvrstniško sodelovanje in povezanost izjemno pomembna.
Prav tako je pomembno tudi, da nas starši, babice in dedki dojemajo kot osebe, ki lahko odločajo (seveda z njihovo pomočjo), razmišljajo in se vedejo kot odrasli.
Menim tudi, da je izjemno pomembno, da se otroci potrudimo, da bo naš glas slišan in uslišan. Poskrbimo pa še, da bo slišan tudi glas tistih otrok, ki so zatirani.
Samo Medic, 8. razred, OŠ Hinka Smrekarja, Ljubljana