Kaj bi naredila, če bi ti rekli »Teci kot dekle, meči kot dekle, bori se kot dekle!«?
Ko so to naročili starejšim najstnicam in najstnikom, so ti krilili z rokami in se na sploh afnali.
Ko so to naročili punčkam, so te stekle z vso hitrostjo, vrgle na vso moč in se bojevale z vso odločnostjo, ki jo premorejo desetletne punčke.
In enako odločno so tekli, metali in se bojevali tudi učenci in učenke 4. b OŠ Hinka Smrekarja (v šolskem letu 2017/18), ki so si video #KotDekle (#LikeAGirl) ogledali med delavnico o spolnih stereotipih. Potem so želeli posneti še svojo različico.

V skoraj vseh skečih je sodeloval tudi Gašper Dovšak, sedaj že petošolec, ki pravi, da je stereotipno ravnanje po njegovem nesmiselno.
»Spolni stereotipi pomenijo, da nekdo nekaj o nekom misli glede na njegov spol. Na primer, da punce ne igrajo nogometa. Ampak to nima smisla. In tudi ni prav. Vsem je dovoljeno delati različne stvari, ki si jih želijo, ne glede na spol. V risankah, ki jih gleda sestrica, sem na primer videl, kako puncam pravijo, da se ne smejo boriti, ker to ni za punce. Hotel sem ji povedati, da je to stereotip, da to ni res, ampak itak me ne bi poslušala, zato sem bil tiho.«
O spolnih stereotipih pa se je pogovarjal s starši.
»Ko smo se učili za spraševanje, so vprašali, o čem govori ta učna snov, in sem jim lahko razložil.«
In čeprav pravi, da sam na tako vedenje še ni naletel, se mu zdi koristno, da so se o njem učili.
»Zdi se mi, da so nekateri sošolci že kdaj tako ravnali. Zdaj vedo, da to ni prav, in tega ne bodo več delali,« pravi Gašper.

Najbolj pomembno je, da se je naučil, kaj so stereotipi in kaj so predsodki. Najbolj zanimivo je bilo, ko so reševali učni list in odgovarjali na različna vprašanja. Na primer: ali mora ženska znati kuhati, moški pa karkoli popravljati. Ali pa ko so se pogovarjali o pujsih in podganah ter o tem, da jih doživljamo kot umazane živali.
In najbolj zabavno je bilo snemanje skečev.
»Všeč mi je bilo, da smo lahko snemali snov, o kateri smo se učili. Res pa je, da sem ves čas vedel, da je to zaigrano, in zato nisem občutil, kako bi bilo, če bi res kdo z mano ravnal stereotipno.«
Najbolj zabaven mu je bil skeč, ko je puncam naročil, naj pokažejo, kako plešejo fantje, in so se afnale.
»Punce v našem razredu tudi kdaj zafrkavajo fante. Za fante pa ne vem. Vem, da eno sošolko zafrkavajo oboji. Meni bi bilo vseeno, če bi se kdo norčeval iz mene, ker sem fant. Vem, kaj je res in kaj ni. Ampak nekaterim pa ne bi bilo.«
Zafrkavanje in norčevanje ni lepo in lahko zelo zaboli.
Gašperjeve sošolke in sošolci so se zato pogumno in odločno postavili pred kamero in v en glas sporočili: »Vsi tečemo, mečemo in se bojujemo po svojih najboljših močeh.«