Matematiko uporabljamo v vsakdanjem življenju, ne da bi se tega sploh zavedali.
Pri matematiki ne gre samo za računanje, odlično jo lahko povežemo z drugimi področji, predvsem z naravo, saj otroci preko dnevne rutine povsem nevsiljivo štejejo, primerjajo, urejajo predmete, opazujejo vzorce ipd.
Pri otrocih gre vedno vse preko igre in eden od globalnih ciljev s področja matematike v kurikulumu za vrtce je doživljanje matematike kot prijetne izkušnje. To je pri modulu Matematika za otroke zagotovo mogoče, saj se učimo, kako na igriv način otrokom predstaviti matematiko.
Matematika mi je že od nekdaj zanimiva ravno zaradi povezanosti z ostalimi področji. Predvsem zanimiva mi je povezava z gibanjem, s športom, saj sem tudi sam športnik.
Za mnoge je matematika eden od manj priljubljenih predmetov, saj jo v šolah žal poučujejo le kot skupek računskih postopkov. Menim, da je matematika lahko zanimiva, preprosta in zabavna, saj nam daje odgovor na izzive, ki jih srečujemo v življenju.
Matematika me ne spremlja samo v šoli kot predmet, ki ga je pač potrebno obvladati, z matematiko se dobesedno srečujem na vsakem koraku.
Sem športnik, nogomet treniram od petega leta, in vsak dan štejem gole, ki jih dosežem, ko pod točno določenim kotom brcnem žogo. Na treningih delamo vaje za koordinacijo, ravnotežje, moč, hitrost, gibljivost, natančnost, vzdržljivost … Vse to pa je močno povezano z matematiko.
Prav tako me matematika spremlja dnevno, ko grem v trgovino, saj je dobro vedeti, koliko lahko zapravim, koliko imam gotovine in kakšno je stanje na mojem računu.
Matematika je zanimiva, saj ima vse nek smisel, pri matematiki se vse prepleta in logično povezuje. In vedno nas privede do rešitve.

S pomočjo igral in športnih pripomočkov lahko tudi otroci v vrtcih spoznavajo oblike, barve, površine, količinske izraze (manj, več, veliko, malo …), izraze za prostorska razmerja (v, nad, pod, zgoraj, spodaj, spredaj, zadaj, med …), druge protipomenske besede (čist, umazan, star, nov …), seznanijo pa se tudi z merskimi enotami (korak, meter …).
Pomembno je, da se otrok uči iz konkretnih izkušenj, saj je le tako aktiven udeleženec procesa učenja.
Na podlagi izkušnje s Portugalske pa bi rad povedal, da mi je všeč sodelovanje z dijaki drugih držav. Tako lahko naše znanje dopolnjujemo z njihovim, se kaj novega naučimo ali pa mi naučimo njih kaj novega.
Na Portugalskem smo bili razdeljeni v mešane skupine, po en dijak iz vsake države. Najprej smo poslušali in sodelovali pri predavanjih, nato pa smo po skupinah še sami razvijali aktivnosti na določeno temo pri matematiki.
Uporabljali smo tako praktična znanja kot znanja, pridobljena na predavanjih. Vsaka skupina je izdelala več kot pet dejavnosti na različne teme.
Komaj čakam, da se ponovno srečamo v začetku maja.
Andraž Mlinar, 3. a, Gimnazija Celje – Center
Dijaki Gimnazije Celje – Center, ki obiskujejo program predšolska vzgoja, od oktobra 2019 sodelujejo v projektu MEYE – Mathematics in Early Years of Education, matematika v prvih letih izobraževanja, ki je del programa Erasmus+. Januarja so obiskali Portugalsko in tam opazovali delo vzgojiteljic in predstavljali dobre prakse iz Slovenije.