Časoris
Opazovanje narave je vedno zanimivo. Foto: Dmitry Naumov/Dreamstime
Opazovanje narave je vedno zanimivo. Foto: Dmitry Naumov/Dreamstime

S potujočim naravoslovnim nahrbtnikom so otroci raziskovali naravo in živali

Obiskovalci vrtnarskega krožka na OŠ Spodnja Šiška in učenci učiteljice Žive Škrinjar smo s Pedagoške fakultete dobili naravoslovni nahrbtnik.

Naravoslovni nahrbtnik je potoval od učenca do učenca v okviru projekta Multipliers.

Projekt je namenjen raziskovanju narave in okolja.

Vsebina naravoslovnega nahrbtnika, ki so ga učenci prejeli za svoja opazovanja in raziskave. Foto: Živa Škrinjar
Vsebina naravoslovnega nahrbtnika, ki so ga učenci prejeli za svoja opazovanja in raziskave. Foto: Živa Škrinjar

Naravoslovni nahrbtnik vsebuje lupo, posodice, vrečke, pipete, daljnogled in še veliko drugih stvari za raziskovanje.

Vsak učenec je imel nahrbtnik en teden.

Ko ga je vrnil v šolo, je povedal, kaj vse je z njim počel, in predstavil svoj zapis v posebnem dnevniku.

Ob predstavitvah zapisov, ki so potekale ob ponedeljkih v razredu ali ob četrtkih pri krožku, smo se naučili veliko zanimivega.

Tinkara je naredila mali vulkan s sodo bikarbono, kisom in toplo vodo. Julija je raziskovala stopinje v gozdu, ki jih za sabo puščajo živali.

S pomočjo pripomočkov v naravoslovnem nahrbtniku so učenci naredili več opazovanj. Četrtošolka Julija je opazovala stopinje v gozdu. Foto: Živa Škrinjar
S pripomočki v naravoslovnem nahrbtniku so učenci naredili več opazovanj, četrtošolka Julija je opazovala stopinje v gozdu. Foto: Živa Škrinjar

Manca je opazovala Julijske Alpe in okolico. Lamar je čistil kovance.

Čertrtošolec Mark je 24 ur meril količine padlega dežja. Foto: Živa Škrinjar
Čertrtošolec Mark je 24 ur meril količino padlega dežja. Foto: Živa Škrinjar

Mark je lovil deževnico, ki jo je zbiral kar 24 ur.

Četrtošolka Olivija, ki je soavtorica članka, je raziskovala liste dreves. Foto: Živa Škrinjar
Četrtošolka Olivija, ki je soavtorica članka, je raziskovala liste dreves. Foto: Živa Škrinjar

Sara, s katero piševa ta članek, je opazovala ptice.

Obiskovalci vrtnarskega krožka smo delali zelo različne poizkuse. Na primer herbarij, opazovanje deževnikov, opazovanje podrtega debla, opazovanje prsti, leteči poper, poizkus z mandarino in druge.

Skupinski pregled dnevnikov v šolskem vrtu OŠ Spodnja Šiška. Foto: Živa Škrinjar
Skupinski pregled dnevnikov na šolskem vrtu OŠ Spodnja Šiška. Foto: Živa Škrinjar

Naše dnevnike smo nato pregledovali na šolskem vrtu.

Na našo šolo je naravoslovni nahrbtnik prinesla učiteljica Živa. Pri vrtnarskem krožku ji je pomagala Ines Rekar

Pomagali so tudi starši, ki so nas otroke spremljali pri raziskovanjih. Z nami so se odpravili v gozd, na vikend, do potoka.

Včasih so nekateri učenci šole združili moči in pomagali drugemu, da je opravil svoj del raziskovanja. 

Morda bi za najbolj zagrete v nahrbtnik dodali še mikroskop za opazovanje zelo majhnih bitij.

Če bi nahrbtnik obdržali tudi v 5. razredu, bi se lahko še malo bolj posvetili naravi in se še bolj poglobili v raziskovanje.

Sara Kaljković, Olivija Vindišar, 4. razred, Osnovna šola Spodnja Šiška

***

Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednistvo@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Časoris

V Časorisu s svojimi zapisi in razmišljanji gostujejo tudi otroci, učitelji, ravnatelji, strokovnjaki in starši.
V prispevkih je zapisano njihovo mnenje, ki ne izraža nujno stališč uredništva.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.