Časoris
Popri je tekmovanje, namenjeno osnovnošolcem tretje triade, srednješolcem, študentom in mladim. Foto: Nuša Bohak
Popri je tekmovanje, namenjeno osnovnošolcem tretje triade, srednješolcem, študentom in mladim. Foto: Nuša Bohak

Podjetniške ideje mladih so vrhunske in kreativne

Popri je nacionalno tekmovanje v podjetniških idejah, ki ga organizira Primorski tehnološki park skupaj z regijskimi partnerji Tehnološkim parkom Ljubljana, Podjetniškim inkubatorjem Podbreznik ter SAŠA inkubatorjem.

Namenjeno osnovnošolcem tretje triade, srednješolcem, študentom in mladim. Pri tem jim pomagajo njihovi mentorji.

Tekmovanja Popri ne bi bilo brez vrhunskih mentorjev SAŠA inkubatorja. Foto: Nuša Bohak
Tekmovanja Popri ne bi bilo brez vrhunskih mentorjev SAŠA inkubatorja – regionalnega partnerja za severovzhodno Slovenijo. Foto: Nuša Bohak

Regijsko tekmovanje je pred dnevi potekalo v severovzhodni regiji v Saša inkubatorju.

Na tekmovanje se je uvrstilo 24 ekip – od tega 7 osnovnošolskih, 12 dijaških in 5 ekip študentov ter mladih do 29. leta.

Nagrada za najboljši pitch

Mladi so predstavljali svojo podjetniško idejo in natančen proces njenega nastanka: kako so se je lotili ter kako jo bodo uresničili.

Komisiji so vse skupaj morali predstaviti v petih minutah. Po predstavitvi  oziroma t. i. pitchu je sledilo še prav toliko časa za vprašanja komisije.

Ko so vse ekipe predstavile svoje ideje, je sledil odmor, v tem času pa je komisija presojala, komu bo podelila največ točk.

Ekipa Poštni nabiralnik je prejela posebno nagrado za najboljši pitch. Foto: Nuša Bohak
Ekipa Poštni nabiralnik je prejela posebno nagrado SAŠA inkubatorja za najboljši pitch. Foto: Nuša Bohak

Zmagovalne ekipe osnovnošolcev

Podprite Časoris trajnik

Iz vsake kategorije so se na državno tekmovanje, ki bo 5. aprila, uvrstile tri ekipe.

Za svoj uspeh so prejele tudi 500 evrov nagrade.

Večina jih bo uporabila za izboljšanje svoje ideje.

Med osnovnošolci se je na državno tekmovanje uvrstila ekipa Sladkotivity, ki sta jo zastopala dva sedmošolca.

Sladkotivity je družabna igra, ki otroke in odrasle ozavešča o sladkorni bolezni.

Opazila sva, da veliko najinih vrstnikov ne ve veliko o tej bolezni, zato sva ustvarila to igro. Želiva, da bi čim več ljudi bilo ozaveščenih o njej, z igro pa lahko tudi sovplivava na boljši svet, saj lahko z njo pripomoreva tudi k zmanjševanju razširjenosti te zahrbtne bolezni.

Pavel Šimonka in Jakob Anderlič, člana ekipe z OŠ Janeza Kuharja

Druga ekipa osnovnošolcev, ki se je uvrstila na državno tekmovanje, je bila ekipa Ptujski luk. Pet devetošolcev se je domislilo že pripravljene dušene čebule, njihov produkt pa bi kuhanje skrajšal za 30 do 40 minut.

Uvrstitve so bili zelo veseli, denar pa bodo porabili za nadgradnjo izdelka.

Osnovnošolske ekipe, uvrščene v finale. Foto: Nuša Bohak
Osnovnošolske ekipe, uvrščene v finale. Foto: Nuša Bohak

Zadnja ekipa osnovnošolcev je bila La natura, ki se ukvarja z naravno kozmetiko. »Naša naravna kozmetika resnično deluje,« so prepričana dekleta iz ekipe La natura.

Zmagovalne ekipe dijakov

Med dijaki so se na državno tekmovanje uvrstile ekipe: Spektometer Paxia, Tikva ter Hapticool, ki je predstavila haptično odzivni jopič.

Zelo sva presenečena, da sva se uvrstila na državno tekmovanje, saj je bilo predstavljenih res veliko dobrih idej.

Tim Andrejc in Aneja Pirnat, Šolski center Velenje, Elektro in računalniška šola

Zmagovalne ekipe študentov in mladih

Študentske ekipe, uvrščene v finale. Foto: Nuša Bohak
Študentske ekipe, uvrščene v finale. Foto: Nuša Bohak

Vozovnico za finale je med študenti in mladimi do 29 let prejela ekipa Tri kapljice, ki izdeluje produkte iz rakitovca. Predstavnica ekipe je po zmagi povedala, da je sploh ni pričakovala.

Časorisovi mladi novinarji. Ilustracija: Nina Semolič

Študenta iz ekipe Odbeet namaz sta prišla na idejo, da bi izumila namaz iz 55 % medu ter 45 % masla. Denar bosta porabila za njegovo izboljšavo. Upata, da izdelek čim prej pride na trg.

Mladi podjetnik iz Murske Sobote pa je predstavil Gigi – čili olje, ki bi ga lahko dodajali k jedem.

Po dolgem času smo spet pripravili dogodek v živo. Ideje so vrhunske, mladi so zelo kreativni, polni nove, sveže energije, kar je pomembno tudi za prihodnost.

Ana Anžej, direktorica SAŠA inkubatorja

Slovarček

Haptičen pomeni, da daje možnost dojemanja v treh razsežnostih.

***

Nuša

Bohak je članica ekipe Časorisovih mladih novinarjev. Z novinarstvom se ukvarja že nekaj let, najraje pa piše intervjuje. Obožuje vse, kar je na kakršen koli način povezano z Evrovizijo. V prostem času piše tudi pesmi, se druži s prijatelji in obožuje spoznavanje novih ljudi.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.