Smo petošolci Tim Puhek, Filip Demšar in Filip Podobnik, učenci Osnovne šole Prule.
Letos smo se udeležili raziskovalne dejavnosti Zaupaj v lastno ustvarjalnost, ki jo organizira Mestna občina Ljubljana.

V raziskovalni nalogi z naslovom Od Goslarja do umetnika smo raziskovali potek izdelave violine, zgodovino goslarstva in pot od goslarja obrtnika do umetnika, ki iz violine izvabi prefinjene zvoke.
Za to temo smo se odločili bolj iz radovednosti. Pa tudi zato, ker je ta obrt oziroma umetnost na Prulah doma že vrsto let.
Zanimalo nas je, kaj je tako nenavadnega in privlačnega pri izdelovanju tega čarobnega glasbila.
In nenazadnje – naš sošolec je povezan tako z izdelovanjem godal kot tudi z umetnostjo, saj iz violončela izvablja prečudovite zvoke. Tako kot so to počele njegove prejšnje generacije.

Pri raziskovalni nalogi smo izvedli številne intervjuje, ankete in sodelovali pri izvedbi delavnice goslarja Blaža Demšarja, ki z ljubeznijo in potrpežljivostjo izdeluje godala.

Ob prebiranju različne literature, predvsem spletnih strani, in med intervjujem z gospodom Demšarjem smo pridobili informacije, spoznali postopek in način izdelovanja godal in se s svojo lastno udeležbo preizkusili v izdelavi modela violine ter v njegovi obdelavi.
Ob nastajanju naloge smo spoznali, koliko časa potrebuješ za izdelavo violine, kdo je goslar in kaj dela, kaj pomeni biti goslar in kako se obnaša violina v postopku izdelave ter kako se sliši ročno izdelana violina …
Na 32. srečanju mladih raziskovalcev smo predstavili raziskovalno nalogo in plakat. Predstavitev smo zaključili z glasbeno točko in bili nagrajeni z aplavzom.
Nalogo smo predstavili še na srečanju ljubljanskih raziskovalcev v Škofijski klasični gimnaziji v Ljubljani, kjer je sodelovalo 36 ljubljanskih osnovnih šol. Tudi tu smo kljub hudi konkurenci za naš trud dobili nagrado. Priznanja nam je podelil ljubljanski župan Zoran Janković, ki nam je sporočil, da bodo vsi nagrajenci odšli na dvodnevni izlet v Verono in Gardaland. Komaj čakamo.
Filip Demšar, Filip Podobnik, Tim Puhek, 5.b, OŠ Prule