Časoris
Ekipa OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar
Ekipa OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

Najboljša izkušnja življenja

Učenci in učenke iz 40 šol so se 2. in 3. februarja udeležili regionalnega tekmovanja Svetovni pokal v znanju (The World Scholar’s Cup).

Potekalo je na OŠ Danile Kumar in v Cankarjevem domu. Udeleženci, bilo jih 444, so prišli iz štirih držav – Avstrije, Italije, Srbije in Slovenije.

Med njimi je bilo tudi 33 učencev obeh programov, nacionalnega in mednarodnega, ki ju izvajajo na šoli gostiteljici.

»Val Jenko je kot izbrani govorec debatiral pred celotnim občinstvom Cankarjevega doma. Nikita Arefyev pa je osvojil naziv ‘Champion Scholar’,« pravi učitelj in mentor Nik Arcet, ki je tudi zbral vtise sodelujočih.

Učenje in tekmovanje je lahko zabavno, pa še po svetu te popelje

Gaia Istenič, 8. razred: V soboto in nedeljo smo se učenci nacionalnega in mednarodnega oddelka preizkusili v debatiranju, pisanju spisov in reševanju zanimivih nalog. Poleg zahtevanih dejavnosti pa smo se lahko sprostili ob gledanju »Talent Showa« ali udeležbi na njem, kjer smo učenci lahko pokazali svoje skrite talente. Tekmovanja sem se udeležila že drugo leto, zato so bili moji rezultati že boljši. WSC mi že zdaj zelo pomaga, saj lahko pridobljene veščine uporabim pri govorjenju in pisanju v angleščini ter navsezadnje v vsakdanjem življenju.

Gašper Žnidaršič, 7. razred: Dogodek se je prvi dan odvijal na naši šoli. Najprej so bile na vrsti debate v treh krogih. V prvi debati smo zmagali, ostali dve pa izgubili. Po debatah smo imeli kosilo, nato pa smo ostali v šolski jedilnici, kjer smo pisali eseje. Izbral sem si književnost. Pisal sem o tem, da so zgodbe o junakih, ki pomagajo (sidekicks), bolj zanimive. Po pisanju smo reševali kviz, kjer smo morali označiti pravilne odgovore na poseben papir. Bilo je 120 vprašanj. Na voljo smo imeli eno uro. Nato smo se drugi dan dobili v Cankarjevem domu, natančneje v Linhartovi dvorani. Najprej je bila predstavitvena debata za naslednji krog tekmovanja. Vsaka ekipa je imela štiri člane, ki so debatirali o tem, da bi morali predsedniki in drugi predstavniki vlade neposredno kontaktirati z mladimi po socialnih omrežjih. Pozitivna ekipa je zmagala. Nato je sledil moj najljubši del, in sicer smo »posvojili« alpake (plišaste maskote). Kasneje smo morali balansirati alpake na glavi in ponoviti prisego, ki jo je izgovoril organizator. Za tem je sledil šov talentov. Vsi nastopajoči so bili odlični. Spoznal sem nekaj dijakov iz gimnazije Koper. Na koncu je sledila še podelitev medalj in pokalov. Dobil sem zlato medaljo in se uvrstil v naslednji krog tekmovanja. Dogodek mi je bil zelo všeč.

David Gorenc, 7. razred: WSC je bil zame najboljša izkušnja mojega življenja. Všeč mi je to, da ni tako resno tekmovanje. Je pa res, da lahko greš po svetu in tekmuješ s tisoč ljudmi. Na tem tekmovanju nisem bil živčen, ampak sproščen in vesel. Tekmovanje je sestavljeno iz naslednjih kategorij: debate, pisanje, izzivi in kviz. Vse kategorije so zanimive in vsaka posebna na svoj način. Moji najljubši kategoriji sta bili izziv in kviz, predvsem zato, ker imaš pri izzivu na voljo 60 minut, da odgovoriš na 120 vprašanj, ki seveda niso lahka, zato je zelo verjetno, da ti zmanjka časa. Kviz se je dogajal v Cankarjevem domu. Na tabli se predvajajo vprašanja, na katera odgovoriš s posebnim »klikerjem«. Vse skupaj je bila zame res neverjetna izkušnja. Krožek priporočam še komu, ki bi se rad kaj naučil in predvsem komuniciral v angleščini.

Val Jenko z OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar
Val Jenko z OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

 

Val Jenko, 8. m (mednarodni, op. p.). razred: Na WSC tekmujem že tretje leto. Letošnje področno tekmovanje The World Scholar’s Cup Ljubljana v Cankarjevem domu je potekalo na izredno visoki organizacijski in vsebinski ravni. Opažam tudi, da je znanje angleščine in splošno znanje udeležencev iz leta v leto boljše. Najbolj sem užival v »Debate Showcase«, kjer osem najboljših govorcev tekmovanja debatira o temi, s katero nas seznanijo šele na odru. Kljub začetni tremi in živčnosti sem iz minute v minuto bolj užival. Poleg jezikovne spretnosti, znanja angleščine in splošnega znanja je pri tej nalogi prišlo do izraza tudi timsko delo, saj je bilo s člani skupine potrebno »razdeliti argumente«, da smo lahko dvigovali tempo debate do končne zmage. The World Scholar’s Cup je dejavnost, ki je mojemu izobraževanju dodala največjo vrednost. Naučila me je nastopanja, komunikacije, argumentiranja, timskega dela, pridobil sem dodatna znanja in splošno razgledanost. Priznam pa, da sem poleg tega izredno navdušen tudi nad potovanji, saj sem v sklopu te dejavnosti prepotoval že dobršen del Azije in Severne Amerike.

Max Pilgram, 4. m razred: Tekmovanja The World Scholar’s Cup se veselim, že odkar se ga je moja sestra prvič udeležila. Področno tekmovanje mi je bilo všeč, ker smo zmagali v dveh debatah. Užival sem v pisanju eseja, ker je bilo zanimivo raziskovati izbrano temo. Izziv (Scholar’s Challenge) je bil zabaven, vendar težek, saj je bilo veliko vprašanj. Mislim, da jih je bilo kar 120, in bilo me je strah, kako jih bom rešil. Po kvizu (Scholar’s Bowl) smo bili zelo veseli, ker smo pravilno odgovorili na veliko vprašanj in osvojili 19. mesto. Zelo mi je bil všeč tudi »Debate Showcase«, ker sem lahko poslušal osem učencev iz različnih šol, kako so javno debatirali pred občinstvom. Šov talentov je bil odličen. Veliko učencev je izrazilo svoje občutke in pokazalo svoj talent.

Živa Pilgram, 6. m razred: The World Scholar’s Cup mi pomaga, da se lahko bolje izražam, debatiram, pišem eseje in še veliko več. Kljub vsemu ne gre le za akademski dogodek, temveč tudi za priložnost, da spoznaš učence iz drugih šol in držav ter pokažeš svojo kreativnost. Če prejmeš medaljo ali pokal, je to vsekakor vznemirljiv občutek, ampak biti del tega dogodka se mi zdi pomembno predvsem z vidika zabave in tega, da lahko pokažeš, kdo si. Hkrati mi je ta dejavnost pomagala tudi v šoli. Postala sem bolj pogumna in zdaj se lažje izražam tudi pri pisanju. Osebno mi je eden najboljših trenutkov na tekmovanju, ko dobiš maskoto – alpako. Ne gre samo za ljubko igračo, ampak ta simbolizira ves moj trud, ki ga vnašam v učenje. Učenje za The World Scholar’s Cup je zabavno tudi zato, ker se v šoli najbrž nikoli ne bomo učili na primer o Območju 51 ali uporabi 3D tiskalnikov. Če povzamem, menim, da je WSC super zato, ker takrat, ko razpravljamo, to počnemo na prijazen način, in upam, da bo takšna komunikacija na svetu tudi v prihodnosti.

Nikita Arefyev, 8. m razred: Na področnem tekmovanju The World Scholar’s Cup Ljubljana sem se imel odlično. S svojimi prijatelji smo se že dolgo pripravljali na ta dogodek. Bili smo navdušeni, vendar nas je bilo tudi malo strah. Na koncu smo se skupinsko in posamično odlično odrezali, in lahko smo zelo ponosni nase. Čeprav smo se dogodka udeležili že drugič zapored, smo spoznali neverjetno veliko novih učencev in dijakov. Dosegli smo boljše rezultate kot kadar koli prej in se uspehov veselili s svojimi vrstniki. Najbolj sem užival pri podelitvi nagrad in bil sem presenečen, ko sem videl, da smo dobili kar pet pokalov. Dosegel sem najboljši rezultat na naši šoli in s tem svoj prvi pokal, ki sem ga lahko vzel domov. Vsi iz OŠ Danile Kumar smo uživali v izkušnjah, ki smo si jih pridobili, zdaj pa se že veselimo udeležbe na Global roundu.

David Safro: I really enjoyed the WSC regional round, especially the debates, because we get to work as a team and it is very fun. This round was the best regional round I have ever been to, so far, because it was the biggest one, and the one, on which I earned the most medals. Also this was the first regional round, on which I have been successful at the scholar’s challenge. I would want to share with everyone, who is and isn’t on the WSC, that the most important part of this competition is teamwork and everyone should remember this.

Ekipa OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar
Ekipa OŠ Danile Kumar na WSC. Vir: Arhiv OŠ Danile Kumar

Rezultati nekaterih sodelujočih učencev OŠ Danile Kumar (po tekmovalnih kategorijah):

  • Team Challenge: 3. mesto (Val Jenko, David Safro, Nikita Arefyev)
  • Debate Champions: 9. mesto (David Safro), 7. mesto (Siddaharth Guru Prasanna), 5. mesto (Islam Rami Abdellatif Elkadi), 3. mesto (Val Jenko), 2. mesto (Živa Pilgram)
  • Team Bowl: 36. mesto (Gaia Istenič, Polina Abramenkova, Isabella Sarah Williams), 35. mesto (Nina Mašera Lisjak, David Gorenc, Lucija Erjavec), 24. mesto (Kristjan Škorjanc, Chengyuan Qiu, Wenhao Qiu), 17. mesto (Brina Samardžija, Maria Kurakina, Siddaharth Guru Prasanna), 10. mesto (Islam Rami Abdellatif Elkadi, Luka Higonet, Živa Pilgram), 9. mesto (Val Jenko, David Safro, Nikita Arefyev)
  • Writing Champions: 19. mesto (Maria Miyanović), 8. mesto (Nikita Arefyev), 1. mesto (Nikita Arefyev)
  • Team Debate: 6. mesto (Mija Štupica, Jon Jurij Zdovc, Lara Milosevic), 2. mesto (Val Jenko, David Safro, Nikita Arefyev), 1. mesto (Islam Rami Abdellatif Elkadi, Luka Higonet, Živa Pilgram)
  • Team Writing: 2. mesto (Val Jenko, David Safro, Nikita Arefyev)
  • Top Scholars: starejši učenci (Sara Necić), mlajši učenci (Nikita Arefyev)
  • DaVinci Award: zlata medalja (Gašper Žnidaršič)
  • Champion Teams: 4. mesto (Islam Rami Abdellatif Elkadi, Luka Higonet, Živa Pilgram), 3. mesto (Val Jenko, David Safro, Nikita Arefyev)
  • Champion Scholar OŠ Danile Kumar: Nikita Arefyev (2 srebrni in zlati medalji za področja: science, history, literature, special area)

Med vsemi sodelujočimi učenci je največ medalj prejela učenka Asia Smirnova iz British International School of Ljubljana (14 zlatih in 1 srebrno). Skupno je prejela tudi 6 pokalov.

Pri dijakih je največ medalj dosegel Srđan Veljančić s Srednje elektrotehniške-računalniške strokovne šole in gimnazije Ljubljana (14 zlatih in 3 srebrne). Skupno je prejel tudi 5 pokalov.

Sonja

Merljak Zdovc je urednica Časorisa. Je zelo radovedna in rada spoznava ljudi in njihove zgodbe. Veliko piše in včasih posname tudi kakšen video. Vesela bo, če ji pišeš.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.