Tema letošnjega 30. otroškega parlamenta je bila moja poklicna prihodnost.
Na občinskem in medobčinskem parlamentu smo letos o temi že razpravljali, a zaradi ukrepov v zvezi z novim koronavirusom jubilejnega srečanja mladih parlamentarcev in parlamentark tokrat nismo izpeljali v dvorani, temveč je razprava potekala kar preko spleta.
S svojimi predlogi, idejami in mislimi smo lahko sodelovali na spletni platformi OPIN.ME ter tako izrazili svoja mnenja.
Tema letošnjega otroškega parlamenta je zelo dobrodošla med mladimi. Morda je bolj pritegnila pozornost učencev kot katera druga tema v preteklih letih.
Prvih devet let šolanja se še razvijamo. Odkrivamo svoje talente, nagnjenja in zanimanja. Pri nekaterih učencih se to močno kaže na šolskih področjih, kot so matematika, slovenščina. Ostali otroci pa so talentirani za stvari, ki jih v šoli ne morejo jasno izraziti. Šole imajo nekaj učencev, ki jim pravijo nadarjeni, a gotovo bi jih bilo še več, če bi znali odkrivati tudi ostale, ravno tako pomembne talente.
Srednje šole so ponavadi bolj intelektualno usmerjene. Imamo gimnazije, ki so usmerjene v družboslovje ali naravoslovje. V Sloveniji poznamo tudi več poklicnih šol. Vsaka od teh šol ima posebno nagnjenje, gimnazijci in srednješolci imajo več skupnih lastnosti, ki jih posledično tudi bolj povežejo. Te gimnazije so že nekako usmerjene v dijakovo prihodnost, imamo pa tudi različne gimnazije za dijake, ki morda še nimajo jasnih ciljev ali pa so se odločili za to vrsto šolanja iz drugih razlogov.
Po uspešni maturi se vpišemo na fakultete, ki so lahko tudi akademije. Imamo široko izbiro, večina slovenskih fakultet deluje pod okriljem Univerze v Ljubljani, prav tako pa sta univerzi še v Mariboru in na Primorskem. Te imajo tudi svoje spletne strani, kjer se lahko dodatno izobrazimo o fakulteti po našem okusu.
Učimo se celo življenje, kujemo svojo prihodnost.
Vesna Markič, 8. razred, OŠ Brezovica pri Ljubljani