Sodelujoči v projektu Erasmus+ Fighting Alternative Facts with Critical Thinking smo spoznavali različne oblike manipulacij in se seznanili s pojmom lažne novice.
V projektu so poleg Gimnazije in srednje šole za kemijo in farmacijo Ruše sodelovali še dijaki III. Gimnazije v Mariboru in dijaki, ki obiskujejo II Liceum Ogólnokształcące v Gliwicah na Poljskem.
V tednu, ko so nas v Sloveniji obiskali dijaki iz srednje šole na Poljskem, smo med drugim sodelovali na delavnici na temo lažnih novic, ki jo je vodila dr. Sonja Merljak Zdovc.
Svoje novo pridobljeno znanje na področju medijske pismenosti smo uporabili pri izdelavi dveh zanimivih videov.
»Na predavanju smo se poučili o manipulaciji, propagandi in procesu ustvarjanja lažnih novic. Spoznali smo, na kakšen način se novice širijo, in se tako odločili, da naredimo animiran film na to temo,« pojasnjuje osemnajstletni Poljak Piotr Klisowski.
Za primer smo izbrali padec asteroida. Odločili smo se za scenarij konca sveta, ker je to novica, na katero pogosto naletimo.
Piotr Klisowski
Skupina dijakinj je izbrala drugo temo. Medijska pismenost je tudi, da znaš ustvariti kakovostno medijsko vsebino ne glede na platformo.
»Znanje, ki smo ga pridobile v projektu, smo želele prikazati v posnetku, kajti menimo, da so te tematike zelo pogosto prisotne med mladimi, a hkrati premalo izpostavljene,« pojasnjuje tretješolka Vanesa Kovač.
Uprizorile smo medvrstniško nasilje (verbalno in neverbalno) in s tem želele pokazati, da nasilje nikoli ni rešitev, ne glede na situacijo, v kateri se znajdeš.
Vanesa Kovač
Piotr Klisowski, Poljska, in Vanesa Kovač, 3. a, Gimnazija in srednja šola za kemijo in farmacijo Ruše, udeleženca projekta Fighting Alternative Facts with Critical Thinking v programu Erasmus+