Na Osnovni šoli Polzela je prejšnji teden potekal celostni naravoslovni dan z naslovom Mi vsi za lepši (boljši) jutri. Vsaka generacija je dan preživela drugače, celoten dan pa je bil povezan s tematiko čustev, spolnosti, varnosti na spletu, človekovih pravic in ljubezni.
Učenci prvega triletja so se posvetili čustvovanju. Povezovali so ga z različnimi načini umetnosti, tako z glasbeno kot likovno.
»Pogovarjali smo se o kulturi in o naših mislih, najbolj pa nama je bila všeč knjiga, ki smo jo brali,« sta povedali Vita Povše in Nuša Beškovnik, učenki 3. C.
Tudi v drugem triletju, torej med četrto-, peto- in šestošolci, se je dogajalo. Prvo omenjeni so se pogovarjali o samopodobi, kaj ta sploh je in kakšno samopodobo imajo oni sami, nekaj časa pa so namenili tudi pogovoru o varnosti na spletu.
»Ko smo imeli naravoslovni dan, smo šli sedet na naš šolski Ekovrt, kjer smo prebrali pravljico Prepir in se nato pogovarjali o prijateljstvu. Učili smo se tudi o varnosti na spletu. Naučila sva se, da svojega gesla ne smeš izdati nikomur in da z brskanjem po internetu ne smemo pretiravati,« sta mi zaupala Mark Ilješ in Jakob Predovič, ki obiskujeta 4. B.
Drugošolci so se ukvarjali z glasbo, tretješolci z likovnimi tehnikami … Kaj pa petošolci in ljubezen? Ti so ljubezen povezovali s poezijo.
Katja Bagari Krajnc iz 5. A mi je opisala, kako je potekal njihov naravoslovni dan: »Učiteljica nam je prebrala ljubezenske pesmi, nato pa smo dobili nalogo, da še sami napišemo ljubezensko pesem ali eno izmed prebranih ilustriramo. Za konec pa je vsak narisal, kako si predstavlja ljubezen.«

Šestošolci so se poučili o spletnem bontonu, se pogovarjali o čustvih, dan pa preživeli tudi aktivno.
Kako in kaj so se novega naučili, mi je povedal Marko Anžič iz 6. B: »Z razredom smo šli peš na Šenek in poslušali gospo, ki je razlagala o varni rabi interneta. Zapomnil sem si, da tistim, ki jih ne poznamo, ne smemo izdati ničesar o sebi.«
Učenci tretjega triletja smo se ukvarjali predvsem s tem, kaj nam danes prikazujejo mediji in družbena omrežja, kako jih pravilno in varno uporabljati, pa tudi o nasilju, ki se dogaja na njih.
Sedmošolci so se pogovarjali o tem, kako mediji vplivajo na nas, na našo samopodobo in spolnost. Ukvarjali so se z aktualno temo, saj živimo v času, ko nam spletni vplivneži prek družbenih omrežij prikazujejo, kako bi morali izgledati, kako naj bi izgledala ljubezen itd.
Dan so poleg resnih pogovorov preživeli tudi v družbi drug drugega na gradu Komenda, kjer so se lovili, se družili in hodili s hoduljami, mi je zaupala Maruša Možina iz 7. B.
Osmošolci smo prisluhnili predavanju predavateljice iz Safe.si na temo spletnega nasilja in ustrahovanja. Pogovarjali smo se o človekovih pravicah, povezanih z našim telesom, ki so nam nemalokrat kršene.
Več mi je povedala Izabela Veber iz 8. Č: »Najbolj zanimiv mi je bil članek, ki smo ga brali, in ki je govoril o skritih kamerah na javnih straniščih v Južni Koreji. Zelo zanimivo je bilo tudi nadaljevati scenarij o ženski, ki je bila na razgovoru za službo, nato pa ji je šef rekel, da če sprejme službo, v naslednjih dveh letih ne sme zanositi. Pogovarjali smo se o tem, katere pravice so bile tej ženski kršene in kako se je ona odzvala, kar se mi je zdelo zelo zanimivo.«
Devetošolci so prisluhnili predavanju na temo ljubezni in spolnosti, ki ga je organiziralo in izpeljalo Društvo študentov medicine Maribor, pred tem pa še predstavnikom Safe.si.
Naravoslovni dan je vsaka generacija preživela in doživela po svoje, a verjamem, da smo prav vsi nekaj odnesli od njega. Osmošolci bomo naslednjič, ko bomo odšli na kakšno javno stranišče, gotovo preverili, če se kje slučajno skriva kakšna skrita kamera.
Nuša Bohak, 8. razred, OŠ Polzela
***
Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednik@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.