Časoris
V poplavi novic se včasih težko znajdeš. Zato je pomembno, da znaš ločiti novico od mnenja. Vir: Adobe Stock
V poplavi novic se včasih težko znajdeš. Zato je pomembno, da znaš ločiti novico od mnenja. Vir: Adobe Stock

Komu zaupati, novinarju ali vplivnežu?

Pri uri slovenščine smo imeli osmošolci delavnico o medijski (ne)pismenosti in duševnem zdravju.

Najprej smo govorili o medijih na splošno in osnovnih pojmih novinarstva.

Največ pozornosti smo posvetili povezavi med medijsko nepismenostjo in duševnim zdravjem mladih.

Ura, posvečena vplivu medijev na duševno zdravje, se je sošolki Nadji Trobec zdela zelo zanimiva.

Komu bolj zaupati? Novinarju ali vplivnežu?

Na to vprašanje ima seveda lahko vsak svoj odgovor.

Na splošno so učenke in učenci menili, da je bolje zaupati novinarjem, saj so mediji, tako rečeno, četrta veja oblasti.

Nekaj pa jih je vseeno povedalo, da vplivnežem zaupajo.

Ogledali smo si dve fotografiji, obe sta bili ustvarjeni z umetno inteligenco.

Ob prvi sliki je bil pripis: Danes v živo poročamo o protestih na trgu. Preverite celotno zgodbo na naši strani ob 20.00.

Ob drugi fotografiji pa je pisalo: Pridružite se mojemu izzivu #ZdravZame – to moraš narediti najprej – odgovor je na Instagramu!

Ali je fotografija prava ali jo je ustvarila umetna inteligenca? Vir: Adobe Stock
Ali je fotografija prava ali jo je ustvarila umetna inteligenca? Vir: Adobe Stock

Oba primera sta predstavljala iztočnico za pogovor o tem, kako pomembno je, da razlikujemo med objavami novinarjev in vplivnežev.

Na koncu smo se vsi strinjali z izjavo: Če je nekaj prelepo, da bi lahko bilo resnično, ali če zveni preveč neverjetno, je morda laž.

Zato premisli, preden kakšno novico deliš ali komentiraš. In vedno jo najprej preberi do konca.

Kako prepoznati lažne novice. Vir: Ifla
Kako prepoznati lažne novice. Vir: Ifla

Sošolki Manci Božič se tema zdi zelo pomembna za najstnike, posebno tiste, ki se s takimi stvarmi soočajo.

Želi si še več takih ur, saj se ji zdijo zanimive in poučne.

Zdi se mi, da se veliko ljudi tega ne zaveda.

Pa v mislih nimam samo otrok in mladostnikov. Tudi starejši pogosto ne ločijo med dejstvi in mnenji, med novinarji in vplivneži.

Po delavnici smo v razredu izpolnili anketo.

Sošolci so odgovorili, da je pomembno govoriti o tej tematiki. Vsi bi si želeli še več takih ur.

Lara Kokelj, 8. razred, Osnovna šola Poljane nad Škofjo Loko

***

Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednistvo@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.

Podprite Časoris ozka pasica Časko

Časoris

V Časorisu s svojimi zapisi in razmišljanji gostujejo tudi otroci, učitelji, ravnatelji, strokovnjaki in starši.
V prispevkih je zapisano njihovo mnenje, ki ne izraža nujno stališč uredništva.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.