Za tiste, ki me ne poznate: sem knjižnični medo Medo, živim, zagotovo ne morete uganiti sami, v knjižnici. V šolski knjižnici. Najljubše so mi ure, ki jih v knjižnici preživim skupaj z učenci knjižničarskega krožka. LibBros so se poimenovali že pred leti.

Kateri pa so njim najljubši trenutki v knjižnici? Predvidevam, da je to čas, ki ga preživijo v druženju s prijatelji vsevprek Evrope. Pravite, da pišem nesmisle? Če že, potem jih piše knjižničarka Nena, ki ji narekujem te besede. Pa tudi ona jih ne, z vrstniki se družijo digitalno, predvsem v eTwinning projektih.
Sploh ne znam šteti do toliko, kolikor imajo že nacionalnih in evropskih znakov kakovosti, ki so jih za svoje udejstvovanje dobili. Res je pa tudi, da sem, kar se številk tiče, bolj medvedje – beri počasne – pameti.
Letos so se pridružili projektu Mission to the Twin(Space), v katerem sodeluje 44 učiteljev in 244 učencev iz 18 evropskih držav. Zgovorne številke, kajne!
Dekleta in fantje so v želji, da bi bolje spoznali vrstnike v tujini, sestavili vprašalnik in ko so pregledovali odgovore, sem pošteno vlekel na ušesa. So mi tudi dovolili, da smem.
V projektu se družijo učenci od devetega do petnajstega leta. Tri imena, ki so se članom LibBrosa zdela najbolj zanimiva, so: Uxia je iz Španije, Bron iz Francije in Tiago iz Portugalske. Najbolj zgodaj zjutraj vstane fant iz Ukrajine. Iz postelje mora že ob 5.30. 74 % vseh anketiranih zjutraj zajtrkuje. V približno enakem deležu se v šolo odpravijo peš, z avtobusom ali s starši. Od šole je najbolj oddaljeno dekle iz Turčije. 25 kilometrov naredi vsak dan samo v eno smer.

Malo več kot polovica jih je odgovorila, da imajo v šoli kosilo. Med odgovori o najljubšem sadju in zelenjavi so LibBros poiskali njim najbolj nenavadne: pitaya, pepino, kumquat.
Verjetno vas ne bo presenetilo, da so kot najljubši predmeti omenjeni skoraj vsi, kar je tudi prav, kajne. Kolikor učencev, toliko najljubših predmetov, se glasi pregovor knjižnih medvedov. Največ glasov, bodimo iskreni, je dobila športna vzgoja.
Ko bi vedeli, dragi bralci, koliko različnih izvenšolskih dejavnosti se lotevajo osnovnošolci po Evropi: pojejo, plešejo, športajo, berejo, se izgubljajo v virtualnem svetu, skrbijo za hišne ljubljenčke, se družijo z vrstniki in še in še.
Nekaj naslovov knjig, prebranih nazadnje: Harry Potter, Hunger games, Momo, Pet prijateljev, Matilda … Prav imenitno se mi je zdelo, ko sem ugotavljal, da imamo številne omenjene knjige tudi v naši šolski knjižnici.
Če smo dekleta in fante vprašali, kdaj zjutraj vstanejo, smo jih vprašali tudi, kdaj gredo spat. Najpogosteje je bil omenjen čas med 20.30 in 22.30. Tista nočna ptica, ki gre spat šele pošteno čez polnoč, se zjutraj verjetno težko skotali s postelje.
Zadnji izziv, ki smo ga pripravili, pa je bil, naj projektni prijatelji v svojem jeziku napišejo reklo A friend in need is a friend indeed. Krožkarji so obljubili, da bodo ob vrnitvi z jesenskih počitnic vse te stavke zbrali na plakatu. Komaj čakam.
Otroke, svoje vrstnike, bi vprašali: - Katere so tvoje tri najljubše izvenšolske dejavnosti? - Katero knjigo si nazadnje prebral? - Kako v svojem jeziku napišeš: Pravega prijatelja spoznaš v stiski?
Pripravili: Medo, knjižničarka Nena in člani knjižničarskega krožka LibBros (24 učencev od 6. do 9. razreda: Anej, Ariana, David, Gaja, Hana, Jakob, Jernej, Leo, Lina, Lovro, Manja, Matej, Maša, Neža, Otta, Patricija, Pia, Rua, Simon, Tadej, Taja, Walter, Zarja in Žana).
***
Prispevek je del Časorisovega projekta Moja globalna prijateljstva, ki ga sofinancira Platforma Sloga v okviru projekta »Za odprto, pravično in trajnostno Evropo v svetu – Projekt predsedovanja EU 2020–2022«. Tega sofinancirajo Evropska unija, Ministrstvo za javno upravo in Ministrstvo za zunanje zadeve. Stališča in mnenja v nobenem primeru ne odražajo stališč ali mnenj financerjev.
