»Če imaš dovolj strasti, se lahko učiš. Vsepovsod. Razen v šoli. Tam samo sediš,« je na mednarodni konferenci o uporabi informacijsko-komunikacijskih tehnologij v šolstvu Sirikt 2018 dejal Jef Staes.
Zbranim je spregovoril o tem, kako pomembno je v izobraževanju povezati strast, talent, informacije in dejanja.
Strokovnjak za izobraževanje in inovacije iz Belgije je navdušil tudi tri osnovnošolce in eno dijakinjo, ki so na konferenci predstavili svoj pogled na sodelovanje med učenci in učitelji v šoli.
Na Sirikt jih je pripeljal Jurij Krpan iz Zavoda Kersnikova, ki je na konferenci zbranim med drugim predstavil, kako spodbujajo otroke, da poučujejo druge otroke.
In kakšno je sodelovanje med učenci in učitelji? Se lahko učitelji kaj naučijo od učencev?
Eva Juvanc, 1. f, Gimnazija Vič: »Absolutno, ker se tudi mi naučimo, ko pomagamo sošolcem, če nečesa ne razumejo. Učitelji pa so tu na Siriktu v enakem položaju in se lahko učijo od nas. Mogoče ne nekaj novega neposredno od nas, ampak z vprašanji, ki jih zastavljamo. Ta jih lahko spodbudijo, da odkrivajo naprej in dobijo nova znanja.«
Luka Žagar, 8. a, OŠ Ledina: »Mi se učimo od njih in oni se učijo od nas, tako vsi skupaj izmenjujemo znanje.«
Martin Konič, 8. b, OŠ Ledina: »Učitelji bi se lahko naučili, če bi se hoteli. Včasih se mi zdi, da imajo premalo posluha za nas. Ne pravim, da smo idealni, ampak lahko bi nam malo bolj prisluhnili. Ne pa samo zamahnili z roko nad nami, češ saj ta nič ne dela. Lahko bi nas kdaj bolj poslušali. Mislim, da je v tem dejansko potencial, da se kdaj kaj od nas naučijo.«
Samo Medic, 7. a, OŠ Hinko Smrekar: »Učitelji se definitivno lahko učijo od nas.«
Kaj pa učenci od učiteljev? Recimo na Siriktu?
Eva: »Absolutno, pač, spet absolutno 🙂 Ker odraščamo in bomo v prihodnosti morda nekoč učitelji mi – v šoli ali v življenju. Vse, kar je bilo povedano, nam lahko da misliti. Kako želimo oblikovati svoj svet in svoje življenje? Kako želimo nekoč vzgajati svoje otroke? Slišali smo, kaj in kako lahko spremenimo pri sebi, namesto da jamramo: ‘to je globalna stvar, ki je ne morem sama niti malo spremeniti’.«
Samo: »Zelo pomembno je, da vemo, kakšen je učiteljski način poučevanja; da vemo, kaj je za njih pomembno, na kaj moramo odgovoriti, s čim jim lahko pomagamo.«
Luka: »Tudi mi bomo nekoč v situaciji, ko bomo potrebovali drugo mnenje in nam bo to prav prišlo.«
Martin: »Predavanja so bila izjemno zanimiva, predvsem to zadnje (predavanje Jefa Staesa, op. a.). Predavatelj je poudaril pomen delanja napak in kako je pomembno, kaj z njimi naredimo, kako se na njih učimo. Pomembno je, kako gremo naprej, v prihodnost. Mi smo prihodnost, in še mlajše generacije od nas tudi. Od nas je odvisno, kaj se bo zgodilo, kako bomo spremenili stvari, da bomo nekoč uspešni in da bodo ljudje za nami uspešni. Zdi se mi, da bom veliko odnesel od tega predavanja in tudi v šoli bom razširil informacije, kaj so povedali in da bi se bilo zanimivo še malo poglobiti v to.«