V Sloveniji je na področju naravoslovja in tehnike zaposlenih le 17 odstotkov žensk.
Dr. Emilija Stojmenova Duh, ministrica za digitalno preobrazbo, pravi, da si na ministrstvu prizadevajo za povišanje tega odstotka, zato organizirajo veliko dogodkov, projektov in razpisov za ženske in dekleta.

Mednarodni dan žensk in deklet v informacijsko-komunikacijskih tehnologijah (IKT), ki ga obeležujemo vsak četrti četrtek v aprilu, je po njenih besedah odlična priložnost za premislek, ki bo več žensk in deklet pripeljal do odločitve za tehnološke poklice.
Kaj so informacijsko-komunikacijske tehnologije?
Informacijsko-komunikacijske tehnologije so mobilni telefoni, tablice, računalniki …
Otroci in mladi jih dobro poznate, saj jih uporabljate vsak dan: pošiljate sporočila in fotografije, gledate posnetke in surfate po spletu.
Danes se z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami igramo, učimo, delamo in komuniciramo z družino in s prijatelji.
Ključna prednost, ki jo prinašajo, je, da z njimi na spletu dostopamo do informacij in pridobivamo znanje.
Kakšno je trenutno stanje na tem področju v Sloveniji in kako vpliva na nas, otroke in mladostnike?
Na ministrstvu stanje na področju informacijsko-komunikacijskih tehnologij v Sloveniji ocenjujemo glede na stanje v drugih evropskih državah.
Slovenija je med boljšimi evropskimi državami, uvršča se v prvo tretjino držav.
Približno 90 odstotkov gospodinjstev v Sloveniji ima dostop do širokopasovnega interneta.
Za otroke je to ključnega pomena pri izobraževanju na daljavo. Če interneta nimaš, si odrezan od sveta.
Zelo pomembno je tudi, da otroci prepoznate in se znate zaščititi pred nevarnostmi uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij.
Hkrati pa ima le vsak drugi prebivalec ali prebivalka Slovenije osnovna digitalna znanja.
To ne pomeni, da je tako v vseh starostnih skupinah. Mlajše generacije imajo bistveno boljše digitalne kompetence kot starejši.
Več digitalnih kompetenc imaš, lažje izkoriščaš prednosti, ki jih prinašajo digitalne tehnologije.
Kaj bomo z razvojem informacijsko-komunikacijskih tehnologij v naslednjih petih letih pridobili osnovnošolci in srednješolci?
Učni procesi in učne vsebine se bodo spremenili, saj boste uporabljali zmeraj več informacijsko-komunikacijskih tehnologij.
Z novimi tehnologijami, kot sta obogatena resničnost in navidezna resničnost, boste pri geografiji lahko odpotovali v oddaljene kraje, pri zgodovini pa v preteklost.
Tako bo izkušnja postala veliko bolj realna in zanimiva.
Vsak se uči na drugačen način. Nekatere stvari nas bolj zanimajo, druge manj. Z novimi tehnologijami bodo učne vsebine bolj prilagojene vsakemu posamezniku.
Kako ocenjujete svojo vlogo in vlogo drugih deklet in žensk v razvoju informacijsko-komunikacijskih tehnologij?
Preden sem postala ministrica, sem bila izredna profesorica na Fakulteti za elektrotehniko, pred tem pa sem delala v sektorju IKT.
Od nekdaj si prizadevam, da bi čim več mladih, še posebej žensk, študiralo naravoslovje in tehniko in se na tem področju tudi zaposlilo.
Želim si, da izbirate te poklicne poti, ker je inženirstvo lep poklic, ki ima odlično prihodnost in omogoča hitro zaposlitev.

Kot profesorica lahko potrdim, da je mnenje, da ženske in dekleta niso dobra v tehniki in naravoslovju, zmoten stereotip.
