Jon Kanjir, dijak 3. letnika programa predšolska vzgoja na Gimnaziji Celje – Center, niti v teh nenavadnih časih ni pozabil na najmlajše in njihovo razumevanje spremenjenega vsakdana.
Napisal je slikanico Tudi Luka nosi masko, ki otrokom pomaga razumeti trenutno situacijo.
Opazil je namreč, da je otrokom zelo težko pojasniti nastale razmere. Zelo so radovedni, zato se mu zdi še toliko bolj pomembno, da jim pomagamo pri odkrivanju sveta, ki jih obdaja. Po premisleku se je odločil, da zanje napiše zgodbo, ki jim bo pomagala pri odkrivanju pomena nošenja mask.
K sodelovanju je povabil Mašo Črešnik, dijakinjo 4. letnika umetniške gimnazije likovne smeri na GCC. Maša je z ilustracijami res zadela bistvo, ki ga je takrat sicer še na precej nejasen način skušal povedati.
»Vesel sem, da sva se hitro ujela in skupaj ustvarila slikanico ter sklenila novo prijateljstvo.«
Kdaj in kako si dobil idejo za ta projekt? Kako si se ga lotil in kdo ti je pri tem pomagal?
Rad se ukvarjam s podjetništvom. Ideja se mi je utrnila na enem izmed počitniških predavanj, ki ga je s podporo Spirita organizirala GCC. Takrat sem takoj po predavanju zgrabil list papirja in kuli ter začel pisati. Rad se pošalim, da sem zgodbo napisal s pomočjo zvezd in lune, ki je sijala skozi okno.

Zgodbo sem nato zjutraj čisto spremenil, takrat pa je dobila že skoraj končno podobo. Poslal sem jo ravnatelju, ki me je pri tem izjemno podprl, za kar sem mu bil, sem mu in mu še bom hvaležen.
Sledila je izdelava ilustracij, kar sem prepustil Maši, besedilo je lektorirala profesorica Sandra Marguč, oblikovanja pa se je lotila profesorica Ana Pečnik. Na poti od zgodbe do knjige se je pojavilo precej preprek, ki jih nisem pričakoval. Hvaležen sem za vse spodbude, ki so še dodatno utrdile mojo voljo, da ta projekt izpeljem.
Zakaj meniš, da je pomembno, da tudi otroci razumejo ukrepe, in zakaj meniš, da je to možno doseči prav s tvojim projektom?

Otroci so zelo radovedna bitja. Radi odkrivajo, spoznavajo in se s tem nezavedno učijo. Čas, med katerim smo priča korenitim spremembam, ki oblikujejo naš vsakdan, je velikokrat lahko stresen.
Verjamem, da je lahko stresen tudi za otroke, predvsem, ker ne razumejo, kaj se dogaja okoli njih in zakaj. Verjamem, da bodo te čase lažje doumeli in doživeli, če jim situacijo predstavimo na njim razumljiv način.
Vsaka oseba trenutno situacijo doživlja na svoj način. Nekaterim ustreza kakšna minutka dlje v postelji, drugim je svoje dejavnosti lažje prilagoditi šolskemu urniku. Kako pa sam dojemaš celotno situacijo? Kaj je po tvojem mnenju pozitivna plat pandemije in ukrepov?
Presenetljivo dobro.
V vsaki življenjski situaciji iščem dobro, lepo, nekaj, kar mi lahko polepša dan oziroma prekrije negativne stvari. Ta čas zato izkoriščam za projekte, ki jih lahko izvajam od doma, za čas v naravi in za nabiranje novih znanj prek spleta, ne le med poukom, ampak z raznoraznimi webinarji in podobnim.
Spoznali bomo, kako sprva navidez nemogoče situacije lahko premagamo, če le stopimo skupaj in sodelujemo. Sodelovanje in komunikacija se mi pri tem zdita ključnega pomena.
Jon Kanjir
Veliko bolj bomo oziroma smo že začeli ceniti stike, prijateljstva, tople objeme in pristne nasmehe.
Ali v prihodnosti načrtuješ še več takšnih in podobnih projektov?
Kamorkoli že me bo zanesla pot, se bom trudil delati dobro, in upam, da bom na tak način pomagal sočloveku.
Nika Herček, 3. letnik, Gimnazija Celje – Center
***
Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednik@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.