Časoris
Letos v projektu obravnavajo težavo prekomernega oglaševanja v mestih. Vir: Unsplash
Letos v projektu obravnavajo težavo prekomernega oglaševanja v mestih. Vir: Unsplash

Enajsta šola pod mostom − mesto brez reklam

Zavod Metro SR in dijaki Gimnazije Celje – Center se vsako leto pridružimo vseslovenskemu projektu Mesec prostora. Z delavnicami Enajsta šola pod mostom ozaveščamo o pomenu mest in jih vsako leto tudi drugače tematsko obarvamo.

Letos smo v delavnicah sodelovali: urbanista Mojca in Gorazd Furman Oman, profesorica Maja Rak in dijakinje 4. i-razreda. Obravnavale so težavo prekomernega oglaševanja v mestih, zato smo jih poimenovali Enajsta šola pod mostom − mesto brez reklam.

V delavnicah, ki smo jih zaključili prejšnji vikend, smo se ukvarjali z oglaševanjem in njegovim vplivom na javni prostor.

Raziskali smo različne vidike oglaševanja, še posebej tiste, ki vplivajo na vizualno podobo mesta. Ukvarjali smo se tudi s tistimi, ki posredno vplivajo na trajnostni prostorski razvoj, na primer množično tiskanje papirnatih letakov.

Mesec dni smo beležili, koliko letakov prejme vsako gospodinjstvo in koliko različni ponudniki − trgovine, drogerije ter druge trgovske in storitvene dejavnosti. Poleg tega smo spremljali, koliko gospodinjstev se je zaradi oglaševanja odločilo za nakupe.

Z zaključno predstavitvijo oziroma instalacijo v prostoru smo z rezultati raziskave seznanili dijake in obiskovalce naše šole.

Ugotovili smo, da 1000 dijakov dnevno prejme 400 reklamnih letakov, za nakup pa se jih odloči le 19.

Inovativna prostorska instalacija vsebuje človeške figure v pomanjšanem merilu. Narejene so iz ogrodja in papirja (reklamnih letakov), ki lebdijo v zraku, med njimi so tudi zavoji 100-tih reklamnih letakov, ki »padajo z neba«, in krajša vizualna sporočila, na katera smo zapisali le podatke: 1000 dijakov, 400 reklam, 19 nakupov.

Brina Maček. Vir: osebni arhiv
Brina Maček. Vir: osebni arhiv

S tem smo opozorili na težavo prekomernega oglaševanja.

Instalacija je postavljena na stopnišču naše gimnazije, kjer bo tudi zaključna predstavitev z novinarsko konferenco.

Z njo bi radi širšo javnost opozorili na slabo poznavanje problematike in možnosti našega vplivanja na množično oglaševanje v fizičnem prostoru.

Brina Maček, 4. letnik, Gimnazija Celje – Center

***

Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednik@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.

Časoris

V Časorisu s svojimi zapisi in razmišljanji gostujejo tudi otroci, učitelji, ravnatelji, strokovnjaki in starši.
V prispevkih je zapisano njihovo mnenje, ki ne izraža nujno stališč uredništva.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.