Stali smo pred oglasno desko in se čudili izobešenemu posodobljenemu šolskemu redu naše osnovne šole.
Ob pogledu nanj smo učenci zavzdihnili in se naglas ali pa sami pri sebi vprašali, če nam bodo morda po novem prepovedali se smejati ali še huje – dihati.
Ali nam bodo kazni po novem res delili kot bombone ali smo učenci iz muhe naredili slona?
Kaj je šolski red in zakaj ga imamo?
To je dokument, ki ga oblikuje vsaka šola. Vanj zapiše pravila, ki na njej veljajo, vse blažje ali hujše kršitve ter postopek kaznovanja kršiteljev.
Med seboj smo se pogovarjali, kaj si mislimo o njem.
Ugotovili smo, da smo odreagirali izjemno burno.
Razlogov za to je bilo več:
- šolskega reda nismo natančno prebrali, ampak smo ga sodili le po nekaj prebranih besedah,
- prebrano vsebino smo si razlagali narobe, zato smo bili razburjeni. Mislili smo, da so pravila postala zelo ostra.
Buren odziv je bil posledica pomanjkljivega informiranja.
Nismo se pozanimali pri učiteljih ali svetovalni delavki, kako je prišlo do posodobitve šolskega reda in na katere skupine oziroma prekrškarje so ciljali z novimi pravili.
Na srečo se je po nekaj tednih razburjenje poleglo.
Ker še vedno nismo razumeli sprememb, smo vprašali svetovalno delavko Katjo Miklavič, ki je pri prenovi sodelovala.
Prvi problem starega šolskega reda je bil, da ni bil dovolj natančno zapisan. Učitelji in drugo osebje niso točno vedeli, kam bi kakšno kršitev uvrstili, kako bi kršitelje kaznovali in kakšen naj bo postopek kaznovanja.
Katja Miklavič, svetovalna delavka
Kršitve, ki so jih na novo vpisali, so povezane z drogami, tobačnimi izdelki in pirotehniko ter drugimi kršitvami, ki so se začele pojavljati na šoli.
Bolj jasno so zapisali, kako se ob določenem prekršku ukrepa, kako se podeli vzgojni ukrep ali vzgojni opomin.
Pri svetovalni delavki smo dobili zagotovilo, da nas učitelji ne bodo kaznovali za tek po hodniku ali izrečeno kletvico.
Kazen nas bo doletela samo v primeru, če bomo kršitev kljub opozorilom ponavljali.
Prenovljen šolski red je tako samo odziv na novosti, ki jih prinaša čas, v katerem živimo.
Mirjam Krevs (9. razred), Anika Mlečnik in Fran Tominec (7. razred), Osnovna šola Črni Vrh
***
Želiš deliti svojo zgodbo z nami? Piši nam na urednistvo@casoris.si. Z veseljem jo bomo prebrali in objavili.