fbpx
Časoris
Delavnica OŠ Bežigrad. Foto: Sonja Merljak/Časoris
Delavnica OŠ Bežigrad. Foto: Sonja Merljak/Časoris

So lažne novice res problem?

Lovro Gliha, učenec 9. razreda OŠ Bežigrad, je kot junior ambasador Unicefa na svoji šoli pripravil delavnico o lažnih novicah za najmlajše učence.

Za Časoris je opisal, kako je delavnica potekala.

Prepriča nas še tako absurdna zgodba

Informacije, ki jih izvemo vsak dan, so zelo pomembne, vendar – ali so resnične?

Sam se to sprašujem čisto vsak dan.

Vsak izmed nas je na spletu ali v časopisu zasledil novico, ki je sprožila lažni preplah. Žal pa je dandanes meja med resničnostjo in neresničnostjo tanka.

Kot junior ambasador Unicefa sem prevzel odgovornost in najmlajšim učencem Osnovne šole Bežigrad razložil nekaj tako dobrih kot slabih stvari, ki jih v svojem vsakdanjiku opažam pri medijih, ter jih izzval k razmišljanju in predstavitvi njihovega pogleda na medije.

Prva zastavljena vprašanja so bila zelo preprosta, čeprav odziv ni bil blesteč. Nanašala so se na poznavanje medijev ter vrst medijev in na izkušnje z njimi.

Vsi učenci so se zavedali, kako velik vpliv imajo mediji, ki jih spremljajo, na njihovo življenje. Vpliv se izkazuje največkrat pri seznanjanju z novostmi in vedenjem na področju tehnologije.

Do tega trenutka so odlično sodelovali, nekateri med njimi pa so že spremenili mnenje o medijih, kar je bil cilj moje delavnice – da bodo pri sprejemanju informacij bolj kritični in da bodo posamezno informacijo preverili z različnimi viri.

Sledila je naloga, pri kateri so učenci na podlagi slik ugotavljali njihovo vsebino in sporočilo.

Po pričakovanju je bila večina ugotovitev negativnih, čeprav slike v resnici niso nosile negativnega sporočila ali prikazovale žalostnega dogodka oziroma osebe.

To je posledica pričakovanja, da bodo mediji kot vedno pisali o nečem groznem, kar je pospremljeno s strašljivimi podobami in doživetji posameznikov.

Bili so  presenečeni nad dejstvom, da slike v resnici prikazujejo srečne dogodke, situacije in odzive ljudi.

Začeli so se zavedati, kako negativno sprejemajo in razumejo informacije oziroma kako zaradi vnaprejšnjega sklepanja, da mediji sporočajo pretežno negativne novice, tudi sami vnaprej razbiramo negativno noto in sporočilo vsake informacije.

S tem se je naša delavnica oziroma »prepoznavanje« lažnih novic približalo koncu.

Tako kot mlajši otroci smo tudi starejši včasih naivni, saj nas lahko prepriča še tako absurdna zgodba.

Tudi sam sem bil pred kratkim na preizkušnji pri podobnih nalogah, ki sem jih kljub znanju rešil neuspešno.

Prav zato moramo brati zanesljive vire, ki jih moramo preveriti, kajti lažnih novic je vedno več.

Lovro Gliha, 9. razred, OŠ Bežigrad

 

Kako prepoznati lažne novice. Vir: Ifla
Kako prepoznati lažne novice. Vir: Ifla

Slovarček

Sklepati pomeni predvidevati; med oddajo bomo sklepali, kaj v njej je res.

 

Za razmislek

  1. Ali tudi jaz kdaj verjamem lažnim novicam?
  2. Kako vem, kaj so lažne novice?
  3. Ali so lažne novice sploh nevarne?
image_print
Sonja

Sonja

Merljak Zdovc je urednica Časorisa. Je zelo radovedna in rada spoznava ljudi in njihove zgodbe. Veliko piše in včasih posname tudi kakšen video. Vesela bo, če ji pišeš.

Dodaj komentar

Pomagajte nam

Časoris je brezplačno na voljo vsem otrokom, pa tudi učiteljem in staršem, a ne nastaja brez stroškov.

Če vam je všeč, pomagajte, da bomo lahko še naprej ustvarjali kakovostne vsebine. Postanite Časorisov podpornik!

Pišite nam na donacije@casoris.si in posredovali vam bomo podatke za nakazilo na račun Zavoda Časoris.

Ali pa kliknite na spodnji gumb in vpišite željeni znesek.





Vreme

Ljubljana, Slovenija
Mostly sunny
15°C
 

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.