Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana

Razstava lesenih svetil na Srednji lesarski šoli Ljubljana

Facebooktwittergoogle_plus

Na Srednji lesarski šoli Ljubljana so že peto leto zapored organizirali nagradni natečaj za najlepši leseni izdelek. Vsako leto dijaki pripravijo izdelek, ki ga določa tema natečaja.

Teme minulih let so bile cokle, poslovno darilo, pručka oz. stolček, igrača, letos pa je bila tema leseno svetilo. Projektni vodja natečaja je prof. Gabi Dolenšek. Poroča Urban Tajher, dijak tretjega letnika Srednje lesarske šole Ljubljana.

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana

Kreativna žilica in zamisli za podjetniško pot

Lahko bi rekli, da vsakoletna izdelava lesenih izdelkov počasi postaja že tradicija na naši šoli. To dokazuje tudi dejstvo, da je odziv dijakov vsako leto večji. Letos je sodelovalo kar 120 dijakov.

Idejo za izdelek dobijo dijaki iz različnih virov. Nekateri na spletnih straneh in socialnih omrežjih, drugi v revijah, tretjim se porodi kar v glavah.

Ko se odločijo, kakšen izdelek bodo naredili, ga najprej skicirajo, da dobijo boljšo predstavo oziroma še dodatne zamisli, kako bi ga oblikovali.

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana.

Naslednji korak je izbira materiala. To za nekatere dijake predstavlja težavo, saj doma nimajo vsi pogojev za delo z lesom. Ni tako enostavno dobiti prostor oziroma stroje za izdelavo.

Kljub težavam se dijaki znajdejo, ker je namen natečaja med drugim tudi to, da se naučijo iznajdljivosti in samostojnosti. Nekateri tako ustvarjajo kar doma v garažah ali na pokritih balkonih.

Med izdelovanjem dijaki naletijo na različne tehnične ovire, kot so na primer napačna izbira materiala, nenatančnost pri izdelavi ali pomanjkanje ustreznega materiala.

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana.

Vse te težave odpravijo tako, da že med izdelavo intenzivno razmišljajo in ugotavljajo, kako bi jih rešili oziroma kako bi svojo idejo nadgradili z novo zamislijo.

Včasih je težko povezati teoretično znanje s prakso, zato se pri reševanju težav lahko posvetujejo s profesorji za prakso ali z zaposlenimi v lesarski industriji, ki jim svetujejo glede izbire materiala pa tudi, kaj bi bilo boljše in bolj smiselno glede obdelave.

Ob oddaji izdelka dijaki napišejo tudi kratko zgodbo, kako je izdelek nastajal, in priložijo film, sliko oziroma skico izdelka. Pri ocenjevanju izdelka se upošteva izvirnost ideje, estetski videz in kvaliteta izdelave.

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana.

Vse izdelke smo letos razstavili na sejmu Informativa, ki je potekal 26. in 27. januarja na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, poleg tega pa smo jih pokazali tudi bodočim dijakom naše šole in njihovim staršem na informativnem dnevu. Do konca šolskega leta bodo lesena svetila razstavljena v širšem razstavnem prostoru na šoli, ogledate pa si jih lahko vsak dan med 7. in 15. uro.

Natečaj je namenjen temu, da se dijaki že v mladosti naučijo samostojnosti, da skušajo izboljševati oziroma začutiti kreativno žilico in veselje do ustvarjanja, s tem pa tudi dobiti nove zamisli za podjetniško pot po končanem šolanju. Zelo pomembno je, da pri svojem delu pridobivajo praktične izkušnje, ki jim bodo koristile tako na področju lesarstva kot tudi v vsakdanjem življenju.

Urban Tajher, 3. b., Srednja lesarska šola Ljubljana

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana.

Razstava lesenih svetil. Vir: Arhiv Srednje lesarske šole Ljubljana

image_print
Facebooktwittergoogle_plus
lesleseni izdelekSrednja lesarska šola Ljubljanasvetilo

Sonja • 13. 3. 2018


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor