fbpx
Časoris
Otroci z učnimi težavami so hitreje utrujeni in za učenje manj motivirani. Vir: Adobe Stock
Otroci z učnimi težavami so hitreje utrujeni in za učenje manj motivirani. Vir: Adobe Stock

Pouk na daljavo in otroci s težavami pri učenju

Učitelji in profesorji so se hitro in dobro znašli pri pouku na daljavo. Trudijo se, da bi bil pouk čim bolj zanimiv. A tudi oni še iščejo pravo mero v zahtevnosti in količini učne snovi in nalog.

Kako je v teh časih poskrbljeno za učence in dijake s posebnimi potrebami? Predvidevam, da poskrbijo tudi zanje s prilagojenimi in primernimi učnimi izzivi in nalogami.

Kako si v sedanjih razmerah predstavljam prilagajanje poučevanja učencev s splošnimi in specifičnimi učnimi težavami?

Pedagogi bi morali najprej vedeti, kako so učenci opremljeni z učnimi pripomočki za pouk na daljavo. Ali jih znajo uporabljati? Kako spretni so pri tem njihovi starši in ali jim starši lahko pomagajo? Prepričana sem namreč, da brez pomoči staršev verjetno ne bo šlo. Ne sme pa se računati na to, da bodo starši prevzeli vlogo učitelja.

Kakšna naj bodo pisna navodila, ki jih dobijo učenci s težavami pri učenju? Navodila naj bodo kratka, preprosta, razumljiva.

Kakšni naj bosta vsebina in obseg učne snovi? Učna snov naj bo čim konkretnejša, pojasnjena s primeri. Temelji naj na učenčevem predhodnem znanju. Nova učna snov naj bo povezana s staro. Obseg snovi, ki jo učitelj posreduje naenkrat, naj bo čim manjši.

Ne sme se pozabiti na utrjevanje in ponavljanje učne snovi. Tega naj bo celo bistveno več kot nove snovi. Ti otroci hitreje pozabljajo. Pouk v teh razmerah naj temelji na ohranjanju že pridobljenega znanja.

Bistveno manj naj bo domačih nalog kot pri drugih učencih, kajti učenci s težavami pri učenju potrebujejo dvakrat, trikrat več časa za reševanje naloge kot njihovi vrstniki brez težav, čeprav so njihove naloge lažje.

Misliti je treba tudi na to, da so ti učenci hitreje utrujeni, naveličani, za učenje manj motivirani. Pogosto se učijo s prisilo. Učitelj naj bo pozoren na dajanje povratnih informacij. Te naj bodo spodbudne, vendar stvarne. Take pa bodo lahko le, če bo učenec prejemal primerne naloge.

Šolarji so ponosni, ker sodelujejo na nečem tako imenitnem, kot je videokonferenca, ker je to nekaj novega, nekaj, kar diši po odraslosti.

Ne vem, koliko učencev s posebnimi potrebami sodeluje na teh konferencah. Ali se znajo prijaviti? Jim starši pri tem znajo pomagati?

Verjetno sami od sebe ne sporočajo svojih težav. Morda se jih ne zavedajo, ne vedo, kako bi jih ubesedili, se ne želijo izpostavljati. Posebej zanje se mi zdi potrebno, da bi dobili vtis, da se učitelj zanima zanje.

Prepričana sem, da se bodo dobro počutili, če jih bo učitelj poklical, se pozanimal, kaj počno v prostem času, preveril razumevanje navodil za naloge, povprašal o težavah učenja na daljavo, ali so naloge primerne po zahtevnosti in količini, jih povprašal, koliko časa jim vzamejo.

Socialna podpora se mi zdi enako pomembna kot učna pomoč. 

Pred začetkom novega šolskega leta bi te učence lahko povabili v šolo na nekakšen osvežitveni ali ponavljalni program in jih s tem pripravili na novo šolsko leto. 

Ne vem, koliko medsebojnih stikov vzdržujejo učenci med seboj. A se mi zdi, da je prav, da učitelji učence spodbudijo, da se med seboj pokličejo, izmenjajo sporočila, si pri nalogah pomagajo.

Morda bi kakemu posebej socialno občutljivemu učencu ali učenki priporočili, naj naveže stik tudi z določenim sošolcem, ki se težje uči, da bi se mu ponudil kot pomočnik. Tudi k skupinskemu delu se jih lahko pritegne s kako lažjo nalogo.

Staršem otrok, ki imajo izrazite težave pri učenju, bi svetovala, da razmislijo o možnosti ponavljanja razreda, če bo med znanjem njihovega otroka in zahtevami naslednjega razreda prevelika vrzel. Vem, da ne učitelji ne starši in seveda tudi ne učenci niso naklonjeni ponavljanju, a za nekatere posameznike je to prava odločitev. Celo rešitev.  

Tereza

Tereza

Žerdin, upokojena specialna pedagoginja in učiteljica, ki je v strokovnem štirinajstdnevniku Šolski razgledi devetindvajset let ustvarjala rubriko Kje vas in nas šola žuli, kolumne o šoli, učiteljih in starših odslej objavlja v Časorisu.

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

Pomagajte prek PayPala.

Zakaj podpreti Časoris?

Lažne novice in dezinformacije: Kaj moramo vedeti?

Vreme

Ljubljana, Slovenija
Clear
10°C
 

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.